Gortat, Krupa, Zawierucha: Jak Polacy podbijają USA. Co w nowym "Wprost"?
Dodano:
Kiedyś jechali za chlebem, dzisiaj za karierą. Polscy informatycy, sportowcy i artyści zmieniają wizerunek Polski w Stanach. Sprawdź, o czym jeszcze piszemy w nowym numerze tygodnika „Wprost”.
Przeprowadzając się do Stanów, nie myślałem o tym, jak powinien wyglądać mój amerykański sen. Dziś jestem w punkcie, o którym nawet nie marzyłem te kilkanaście lat temu, kiedy przyleciałem do USA – mówi w rozmowie z Szymonem Krawcem koszykarz Marcin Gortat.
Na łamach najnowszego wydania „Wprost” również:
- Wizyta po wizę w amerykańskiej ambasadzie trwa kilkanaście minut. Im więcej Polaków złoży wniosek o wizę, tym większe szanse, że w przyszłości będziemy jeździć bez nich – przekonuje Jędrzej Baka. podobnego zdania jest prezes LOT-u Rafał Milczarski, z którym rozmawiał Grzegorz Sadowski.
- Dla Tomasza Poręby kampania samorządowa jest podwójnie ważna: to pierwszy sprawdzian, odkąd rządzi PiS. On sam buduje już pozycję w brukselskim wyścigu o Podkarpacie z Markiem Kuchcińskim. I o wejście do gry o fotel unijnego komisarza. Sylwetkę Poręby przedstawiają Anna Gielewska i Artur Grabek.
- O Jarosławie Gowinie ludzie, którzy go dobrze znają, mówią, że nie znosi być numerem dwa. Jeżeli się na to godzi, to tylko dlatego, że ma plan, jak rychło zostać numerem jeden – pisze Eliza Olczyk.
- Ryszard Petru po wyborach samorządowych ma wrócić ze zmienionym wizerunkiem i nową partią. O "Życiu po życiu Petru" pisze Joanna Miziołek.
- Można mieć fanów i naśladowców, a nie mieć jeszcze 18 lat. Nastoletni influencerzy to youtuberzy, autorzy książkowych bestsellerów albo po prostu dzieci celebrytów. O tym, Jak rządzić światem przed dwudziestką" – Katarzyna Skrzydłowska-Kalukin.
- Aż 15 proc. Polaków regularnie odwiedza bazary. Po kryzysie, który przechodziły kilkanaście lat temu, nie ma już śladu. Znowu wracają do łask konsumentów. A zakaz handlu w niedziele może im tylko pomóc. Tematem zajął się Karol Wasilewski.
- Jeszcze w tym roku wystartuje anglojęzyczny kanał TVP – zapowiada w rozmowie z Grzegorzem Sadowskim Maciej Stanecki, wiceprezes TVP.
- Julia Tymoszenko była już oligarchinią, bohaterką ukraińskiej rewolucji, premierem i męczennicą opozycji. Weteranka polityki wraca teraz jako zupełnie nowa postać, niezwiązana oficjalnie ani z polityką, ani z biznesem. Z Kijowa dla "Wprost" pisze Grzegorz Ślubowski.
- Czy wybaczyć oprawcom? Czy kultura chłopska jeszcze istnieje? – m.in. te pytania padną ze scen w nowym sezonie. A poza tym w teatrach sporo muzyki i dobrej zabawy – przekonuje Marcin Pieszczyk.
- Animacje dla dorosłych nie tylko zmieniają kulturę, ale i… menu sieci McDonald’s. Nowa produkcja twórcy „Simpsonów” Matt a Groeninga „Rozczarowani” po raz kolejny podnosi poprzeczkę – Dawid Muszyński przekonuje, że nie będziecie rozczarowani.
Źródło:
Wprost