Fałszywe faktury za prąd! PGE ostrzega klientów
„Docierają do nas sygnały od klientów, że otrzymują oni fałszywe wiadomości, przesyłane przez firmę Polska Gospodarka Energetyczna podszywającą się pod markę PGE Polska Grupa Energetyczna, wzywające do uregulowania zaległych należności” – czytamy w komunikacie pojawiającym się już na stronie głównej PGE.
Firma apeluje o czujność i poświęcenie chwili uwagi nowym rachunkom, w celu uniknięcia pomyłki. „Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i niewpłacanie pieniędzy na konto przekazywane w fałszywej korespondencji, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości o kontakt z Infolinią PGE: (+48) 422 222 222” – czytamy dalej w ramce witającej nas na stronie PGE.
Jak pisze RMF24.pl, wezwania od oszustów trafiają do skrzynek pocztowych. Można je rozpoznać m.in. po nazwie. Pod Logo PGE mamy napis „Polska Gospodarka Energetyczna”, a nie „Polska Grupa Energetyczna” – tak jak powinno być. Fałszywą fakturę można też rozpoznać, porównując ją z poprzednim rachunkiem. Jeszcze jedną metodą weryfikacji jest podany na dokumencie adres internetowy. Powinien odsyłać do strony gkpge.pl. Jeżeli nadal nie jesteśmy w stanie odróżnić oryginału od fałszywki, możemy zawsze zadzwonić na infolinię pod numerem podanym w poprzednim akapicie.
Oczywiście odkryte przypadki oszukańczych faktur należy zgłaszać. Można to robić np. poprzez spółkę PGE. Dostawca energii twierdzi, że kilkadziesiąt takich zgłoszeń przesłał już do prokuratury.