55 proc. studentów ciekawi, co przyniesie sztuczna inteligencja
Organizatorzy londyńskiej konferencji Poland 2.0 Summit debiutują z nowym projektem dotyczącym przyszłości sztucznej inteligencji. „Artificial Intelligence – Blueprint for the Future” odbędzie się już 17 kwietnia w godzinach 18:30-21:00 w Sali Notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie przy ulicy Książęcej 4. Wstęp darmowy, a na trójkę szczęśliwców czeka nagroda w postaci wyjazdu na konferencję Slush w Helsinkach.
“Przeprowadzone przez nas w listopadzie badanie pokazuje, że prawie trzy czwarte studentów patrzy w naznaczoną przez sztuczną inteligencję przyszłość z optymizmem lub ciekawością. Dlatego też zdecydowaliśmy się podjąć na naszym spotkaniu właśnie ten temat”. – tłumaczy lider projektu, student University of Warwick Dawid Fleischer. “Często jesteśmy pytani o plany powrotu do Polski po studiach. Podejmując tego rodzaju inicjatywy pokazujemy, że pragniemy się dzielić wiedzą, którą zdobywamy za granicą. Nasza mobilność umożliwia nam inicjowanie w Polsce dyskusji na tematy, które są dziś powszechnie debatowane w Londynie”. – dodaje jego kolega, Bartłomiej Możdżeń z King’s College London.
Poland 2.0 Summit każdego roku przyciąga do Londynu prawie 300 polskich studentów studiujących na zagranicznych uczelniach, tworząc dla nich przy Imperial College platformę kontaktu z przedstawicielami rządu, prestiżowych uniwersytetów i najnowocześniejszych polskich firm.
W 2019 roku obok konferencji zadebiutuje spotkanie na polskim gruncie. Już w środę, 17 kwietnia, studenci będą wraz z zaproszonymi specjalistami snuć perspektywy najbliższych 5-10 lat rozwoju tej technologii. Uczestnicy porozmawiają o związanych z nią szansach i zagrożeniach, jak również o regulacjach, którymi może ona zostać objęta między innymi w celu lepszej ochrony danych osobowych użytkowników. Zastanowią się też nad tym, jak zbierać i segmentować dane w taki sposób, aby pomagały osiągać zamierzone rezultaty w medycynie, finansach i innych dziedzinach.
W dyskusji wezmą udział tacy eksperci jak Dyrektor ds. Analityki Klienta w deepsense.ai Paweł Godula czy Prezes Zarządu PZU LAB SA Tomasz Huś. Swoją obecność zadeklarował także Aleksander Kijek, Dyrektor ds. Produktu w firmie Nethone, która to od 2015 roku wykorzystuje sztuczną inteligencję i samouczenie się maszyn (ang. machine learning) do ochrony płatności w Internecie. Stawkę panelistów uzupełni Kamila Stępniowska, od lat związana z edukacją technologiczną przedstawicielka tworzącej strony internetowe i aplikacje mobilne dla klientów na całym świecie firmy 10Clouds.
Specjaliści wskażą, jak rozwój technologii AI wpływie długofalowo na takie dziedziny jak finanse, medycyna czy marketing. Zmierzą się przy tym z często spotykaną wśród studentów obawą przed związanymi z powszechnym wykorzystaniem maszyn zmianami na rynku pracy. Podkreślą, że sztuczna inteligencja nie dostrzega w ciągach danych subtelności, interpretowania których podjąć się mogą za to ekonomiści, socjologowie czy psychologowie. Doradzą również, przy jakich elementach działalności biznesowej warto zrezygnować z AI, zawierzając tradycyjnej zaawansowanej statystyce.
W przerwach pomiędzy kolejnymi rundami dyskusji studenci polskich i zagranicznych uczelni będą mogli przy poczęstunku nawiązać nowe znajomości i wymienić się doświadczeniami. Dodatkowo wśród uczestników zostaną rozlosowane trzy pakiety zawierające bilety na jedno z czołowych europejskich wydarzeń o startupach – konferencję Slush w Helsinkach.
Głównymi partnerami „Artificial Intelligence – Blueprint for the Future” są firma doradztwa strategicznego Boston Consulting Group oraz Fundacja GPW.