Manekiny plus-size w sklepie Nike. „Celebrujemy różnorodność”
Nike nie po raz pierwszy podejmuje decyzje, które uwzględniają potrzeby i oczekiwania osób o pełniejszych kształtach. Firma przemeblowała piętro we flagowym sklepie w Londynie. W sklepie znalazły się manekiny w rozmiarach plus-size, a także manekiny, które przedstawiają osoby niepełnosprawne. Przedstawiciele firmy przekonują, że wprowadzając odzież sportową dla tych grup, chcą „celebrować różnorodność w sporcie”.
W mediach społecznościowych internauci z entuzjazmem przyjęli tę informację. „Ludzie są różni”, „Każdy wygląda inaczej. Dziękuję, że to zauważacie”, „To niekosztowna zmiana, która wiele znaczy” – czytamy w komentarzach.
Dwie modelki, które były zaangażowane w kilka projektów firmy Nike, podpisały pewien czas temu list otwarty, który został opublikowany w Cosmopolitan. W jego treści Chloe Elliott i Grace Victory przekonywały, że 45 proc. osób, które kupuje ubrania w rozmiarach plus-size, robi zakupy jedynie przez internet. Modelki apelowały wówczas do sprzedawców, by rozszerzyli sprzedawany w sklepach asortyment.