Prawie milion złotych. Znamy łączny koszt kampanii zleconej przez Rafała Trzaskowskiego
Dodano:
„Wprost” ustalił całkowity koszt kampanii, która miała informować mieszkańców Warszawy o przyczynach gigantycznych podwyżek za wywóz śmieci. Pod koniec kwietnia w mediach pojawiła się kwota ponad 800 tys. zł, ale z odpowiedzi, które dotarły do nas ze stołecznego Ratusza wynika, że cała kampania kosztowała znacznie więcej. Znamy dokładne liczby. Zapytaliśmy również o efektywność kampanii – odpowiedź urzędników zaskakuje.
Przypomnijmy: od początku kwietnia br. opłaty za wywóz śmieci w Warszawie podrożały nawet o kilkaset procent. Niczym nadzwyczajnym nie był wzrost np. z 65 zł do 200, a nawet 300 zł miesięcznie na rodzinę.
Zdaniem władz stolicy to efekt zmiany przepisów, za którą stoi PiS. Zmiana ta miała uniemożliwiać dotychczasową praktykę dopłacania do systemu wywozu śmieci przez samorząd.
Ta narracja została już sprostowana, a jej główne założenie: zakazanie samorządom pokrywania części kosztów utrzymania systemu wywozu odpadów – o czym mówił prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski – nie jest prawdziwe. Akurat w tej kwestii PiS bowiem nie zmienił istniejącego od blisko 10 lat prawa.
Źródło:
Wprost
© ℗
Materiał chroniony prawem autorskim.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.