Szkoli lekarzy, mówi „Wprost”: Jeśli ktoś kroi i zszywa, ale nie komunikuje się z pacjentem, to nie leczy

Dodano:
Zbigniew Kowalski Źródło: Archiwum prywatne
Ks. Jan Kaczkowski kiedyś powiedział mi, że prawdziwe leczenie składa się z dwóch elementów; procedur medycznych, które zaspokajają potrzeby fizyczne, i komunikacji, która odpowiada na potrzeby duchowe – powiedział w podcaście „Wprost Przeciwnie” Zbigniew Kowalski, wykładowca akademicki nauczający studentów medycyny metod porozumiewania się z pacjentami, ale też kształcący lekarzy w tym zakresie.


Oglądanie programu i czytanie całości treści w dniu premiery nowych odcinków dostępne jest jedynie dla stałych Czytelników korzystających z „WPROST PREMIUM”.

Zapraszamy do obejrzenia odcinka w ramach promocji.

Paulina Socha-Jakubowska, „Wprost”: Jest pan autorem „Poradnika dobrej komunikacji”, w którym daje pan praktyczne wskazówki pracownikom placówek medycznych na temat współpracy z pacjentami. Ja po przestudiowaniu tego poradnika w pierwszej chwili pomyślałam, że w zasadzie to są takie „oczywiste oczywistości”. Bo pisze pan o tym, jak ważne jest porozumienie, dobra komunikacja, jak ważna jest w ogóle rozmowa. Jak ważne jest zaproszenie do tej rozmowy, rozpoczęcie jej. Jak ważna jest przestrzeń, w której ona się odbywa.

Źródło: Wprost
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...