Nowe stroje Polaków na IO są „krzyżackie”? Pawłowicz zwraca uwagę na ten szczegół

Dodano:
Stroje Polaków na IO i zdjęcie udostępnione przez Krystynę Pawłowicz Źródło: PKOI/X/Krystyna Pawłowicz
Krystyna Pawłowicz nawołuje do buntu w sprawie strojów Polaków na Igrzyska Olimpijskie. „Jeszcze jest czas” – przekonuje sędzia TK.

Trudno było przewidzieć, że o strojach Polaków na Igrzyska Olimpijskie zrobi się tak głośno. Nowy styl spotkał się ze stanowczą krytyką. Części internautów, a także niektórym politykom nie spodobało się, że rodzima firma 4F została wyparta przez międzynarodowego giganta.

Ministerstwo Sportu i Turystyki wydało oświadczenie, po tym, jak do resortu wpłynęły zapytania o powody tej decyzji. Wyjaśniono, że MSiT nie ma z tym nic wspólnego, a decyzja o „transferze” do marki adidas została podjęta wyłącznie przez komitet olimpijski. Zapewniono, że ministerstwo preferuje współpracę z polskimi firmami.

Pawłowicz oceniła stroje Polaków na IO. „Krzyżackie”

Na nowe stroje na IO zwróciła uwagę także – słynąca z wygłaszania kontrowersyjnych tez i komentowania bieżących wydarzeń w Polsce i na świecie. – Krystyna Pawłowicz „Te kostiumy Adidasa dla Polaków na Olimpiadę są „krzyżackie” w stylu, a napis Polska NIEpolskim liternictwem wymalowany” – napisała.

Sędzia Trybunału Konstytucyjnego przyznała, że wstydzi się za Polski Komitet Olimpijski. „Zmieńcie stroje na polskie!” – apelowała i zapewniała, że jest jeszcze na to czas. Igrzyska olimpijskie odbędą się bowiem w dniach 26 lipca – 11 sierpnia 2024 roku. „Sportowcy! Zbuntujcie się!” – podsumowała.

Później tłumaczyła, że napis „POLSKA” wypisana jest „jakimś liternictwem stylu wschodniego”. „Gdzie się da polskość jest zamazywana, ukrywana” – oceniła.

PKOI pisze o strojach polskich olimpijczyków

Jak wyjaśnia PKOI, oficjalne stroje olimpijskie „zostały zaprojektowane przez polską markę modową BIZUU i globalnego giganta sportowego adidas”. „Marka BIZUU przygotowała stroje na ceremonię otwarcia. Kolekcją olimpijską reprezentuje narodową historię oraz kulturę, styl, a także tradycje polskich projektantów na międzynarodowej scenie sportowej. To nie tylko przywilej, ale również możliwość podkreślenia polskiego dziedzictwa i osiągnięć w świecie mody, które w zaprezentowanej kolekcji łączą się z osiągnięciami polskich sportowców na arenach olimpijskich” – czytamy w komunikacie.

Natomiast adidas – jak wyjaśniono – odpowiedzialny za sportowe kreacje, w tym również stroje na podium, podszedł do projektów z ikoniczną prostotą. „Zaproponowany minimalizm podkreśla pewność siebie oraz sylwetki sportowców, oferując im nowoczesny styl i maksymalny komfort. Prostota umożliwiła projektantom adidas skupić się przede wszystkim na konstrukcji i dopasowanej formie. W strojach sportowych pojawia się również dynamiczny nowy font, inspirowany płomieniem sportowej pasji. Motyw ognia jednoczy ludzi, łącząc pokolenia” – przekazano.

Źródło: WPROST.pl
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...