Polskie firmy nie analizują rynku

Dodano:
Co piąta polska firma sięga po informacje gospodarcze tylko raz w miesiącu. Przedsiębiorcy najchętniej korzystają z Krajowego Rejestru Sądowego, Monitora Polskiego i z Biura Informacji Gospodarczej - informuje "Gazeta Prawna".
Z badań PBS DGA przeprowadzonych na zlecenie gazety i LexisNexis wynika, iż mimo skoncentrowania się na rozwoju, polskie firmy nie badają rynku i nie analizują go sięgając np. po specjalistyczne, płatne raporty.

Według badania, przedsiębiorcy szukają więcej informacji dopiero wtedy, gdy łatwo dostępne źródła budzą ich niepokój, bądź wtedy, gdy miały kontakt z niesolidnym kontrahentem.

Przedsiębiorcy korzystają z informacji gospodarczych głównie po to (84 proc.), by określić wiarygodność finansową danej firmy bądź, by podjąć decyzje o nawiązaniu wspópracy.71 proc. twierdzi, że sprawdza w ten sposób faktyczny stan podmiotów gospodarczych, a 64 proc., że zbiera dane potrzebne do windykacji.
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...