Samoobsługa na warszawskim Okęciu
Jak poinformowały w komunikacie Porty Lotnicze, docelowo w warszawskim porcie lotniczym uruchomionych zostanie osiem punktów do samoobsługowej odprawy (self check-in).
Kioski do samoobsługowej odprawy umożliwiają pasażerom podróżującym z bagażem podręcznym odprawę bez konieczności zgłaszania się do tradycyjnych stanowisk odpraw (check-in). Pozwalają ponadto na automatyczne wydrukowanie karty pokładowej na podstawie danych z biletu. Z kartą pokładową pasażer może udać się bezpośrednio do kontroli bezpieczeństwa, a następnie do samolotu.
Cytowany w komunikacie rzecznik Portów Jakub Mielniczuk powiedział, że kioski samoobsługowe są rozwiązaniem stosowanym na większości dużych lotnisk. Pozwalają uprościć obsługę pasażerów i odciążyć tradycyjne punkty odpraw, a w efekcie przyspieszyć formalności w tej części podróży.
W pierwszym etapie, z samoobsługowej odprawy w kioskach należących do lotniska, mogą korzystać wyłącznie pasażerowie linii lotniczej Lufthansa, która jako pierwsza stworzyła aplikację uruchamiającą system dla swoich pasażerów. "W najbliższym czasie spodziewane jest wprowadzenie usługi self check-in również przez innych przewoźników korzystających z Lotniska Chopina" - czytamy w komunikacie.
Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" (PPL) zajmuje się m.in: budową, modernizacją i eksploatacją lotnisk komunikacyjnych oraz lotniczych urządzeń naziemnych; budową, rozbudową i utrzymaniem dworców lotniczych i innych obiektów zaplecza portowego oraz świadczeniem usług na rzecz pasażerów linii lotniczych. W ramach swojej działalności, PPL zarządza trzema portami lotniczymi: w Warszawie, Rzeszowie i Zielonej Górze. W pozostałych posiada udziały.pap, em