Zakupy online dobre na kryzys
Dodano:
Średniozamożni klienci polują na oferty w sieci, donosi brytyjski dziennik "The Times". Z kryzysu gospodarczego korzystają sklepy internetowe.
Kryzys gospodarczy sprawił, że internauci w inny sposób niż dotychczas zaczęli korzystać z dobrodziejstwa sieci. Firma badawcza Hitwise, która monitoruje korzystanie z Internetu twierdzi, że coraz więcej osób korzysta z internetowych porównywarek cen, ściąga z sieci talony rabatowe, szuka wskazówek jak zaoszczędzić pieniądze i robi zakupy w internetowych sklepach dyskontowych.
Dziennik przytacza szefa Hitwise, Robina Goada, który utrzymuje, że w ciągu ostatniego roku potroiła się liczba osób surfujących po sieci, które do wyszukiwarek wpisywały hasło "wyprzedaż", a strony www oferujące talony rabatowe do popularnych sklepów to jeden najszybciej rozwijających się biznesów w dziedzinie sprzedaży internetowej. Pierwsze tego typu strony pojawiły się we wrześniu ubiegłego roku i od tamtej pory ich popularność stale rośnie.
W ciągu ostatniego roku podwoiła się liczba kliknięć na strony dostawców prądu i gazu, w miarę jak coraz więcej osób wpisuje do wyszukiwarek słowo "wydajność". Osoby szukające w sieci tego hasła najczęściej przechodzą następnie do stron porównujących ceny, a potem wchodzą na strony sprzedawców artykułów dla majsterkowiczów.
Niewielką popularnością w porównaniu z ubiegłym rokiem cieszą się za to strony agencji nieruchomości, gdyż ludzie częściej patrzą jak zmodernizować swój dom zamiast kupować nowy, dodaje gazeta.
Dziennik przytacza szefa Hitwise, Robina Goada, który utrzymuje, że w ciągu ostatniego roku potroiła się liczba osób surfujących po sieci, które do wyszukiwarek wpisywały hasło "wyprzedaż", a strony www oferujące talony rabatowe do popularnych sklepów to jeden najszybciej rozwijających się biznesów w dziedzinie sprzedaży internetowej. Pierwsze tego typu strony pojawiły się we wrześniu ubiegłego roku i od tamtej pory ich popularność stale rośnie.
W ciągu ostatniego roku podwoiła się liczba kliknięć na strony dostawców prądu i gazu, w miarę jak coraz więcej osób wpisuje do wyszukiwarek słowo "wydajność". Osoby szukające w sieci tego hasła najczęściej przechodzą następnie do stron porównujących ceny, a potem wchodzą na strony sprzedawców artykułów dla majsterkowiczów.
Niewielką popularnością w porównaniu z ubiegłym rokiem cieszą się za to strony agencji nieruchomości, gdyż ludzie częściej patrzą jak zmodernizować swój dom zamiast kupować nowy, dodaje gazeta.