Holland i Łazarkiewicz robią spot promujący Warszawę
Warszawska tożsamość
- Warszawa zachowała swoją tożsamość i przetrwała wszelkie tragedie właśnie dlatego, że bije w niej żywe źródło kultury, nawet tej kultury, której już nie ma, która umarła, np. żydowskiej kultury (...) W Warszawie obecna jest każda kultura - niska, wysoka, masowa, elitarna, plebejska i awangardowa - mówiła Holland.
Holland i Łazarkiewicz pokazały w swoim filmie m.in. polskich twórców przy pracy: Mariusza Trelińskiego podczas reżyserowania spektaklu na deskach Teatru Wielkiego-Opery Narodowej w Warszawie, Leszka Możdżera grającego na fortepianie w warszawskich Łazienkach, Danutę Szaflarską w teatralnej garderobie, a potem w przedstawieniu Teatru Narodowego, Marię Peszek w trakcie koncertu. W filmowych migawkach pojawiają się fragmenty ulicznych happeningów, teatralnych akcji, performance'ów. Film zilustrowany jest muzyką Fryderyka Chopina.
Zdjęcia na wiosnę
- Zdjęcia do tego kilkuminutowego filmu kręcone były wiosną, powstało aż 90 godzin materiału. Musieliśmy wybrać najciekawsze cztery minuty. To było bardzo trudne zadanie - mówiła Holland. Zdaniem prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz, "film oddaje ducha Warszawy, jej dynamikę i zmienność". - Pokazuje miasto kontrastów - tradycyjne, ale też pełne nowej energii - oceniła.
Pełnomocnik Prezydenta Warszawy ds. uzyskania przez miasto tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016 Ewa Czeszejko-Sochacka tłumaczyła, że od 5 do 17 października będzie pokazywany na ekranach znajdujących się na stacjach metra oraz w wagonach pociągu. Od października spot będzie wyświetlany także w kinach i teatrach. Będzie również pokazywany w telewizji, podczas zagranicznych uroczystości kulturalnych, na stronach internetowych miasta i instytucji kulturalnych w Warszawie. Film wyświetlany będzie w dwóch wersjach - czterominutowej i 30-sekundowej.
pap, dar