Koniec pepsi-coli w szkołach

Dodano:
Firma PepsiCo, światowy potentat w produkcji napojów bezalkoholowych, ogłosiła, że do 2012 roku zamierza wycofać ze sprzedaży w szkołach podstawowych i średnich w 200 krajach świata produkowane przez nią słodzone napoje.
Na początku marca podobną decyzję ogłosił drugi światowy potentat w produkcji napojów, Coca-Cola. Firma ta zadeklarowała jednak, że zaprzestanie sprzedaży swoich słodzonych napojów tylko w szkołach podstawowych na całym świecie.

Decyzja PepsiCo jest po części odpowiedzią na kampanię walki z otyłością dzieci, której ambasadorem w USA jest Pierwsza Dama Michelle Obama. Zaapelowała ona ostatnio do producentów żywności o obniżanie zawartości tłuszczu, soli i cukru w oferowanych wyrobach.

"Nie wystarczy powierzchowne dotknięcie problemu, potrzebna jest całkowita zmiana myślenia w sprawie produktów oferowanych naszym dzieciom" - powiedziała pani Obama we wtorek na spotkaniu Amerykańskiego Stowarzyszenia Producentów Artykułów Spożywczych.

Michelle Obama ogłosiła w lutym program "Let's Move" (Ruszajmy się), którego celem jest walka z otyłością amerykańskich dzieci. Częścią kampanii jest zmiana nawyków żywieniowych dzieci, m. in. poprzez wyeliminowanie ze szkół wysoko słodzonych produktów.

PAP, mm

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...