Cięć na kolei ciąg dalszy
Dodano:
Jeszcze przed wakacjami z rozkładu jazdy znikną najtańsze połączenia kolejowe m.in. do Krakowa, Gdyni, Białegostoku, Wrocławia, Olsztyna czy Suwałk - ustaliło "Metro".
PKP InterCity jeszcze nie podało oficjalnej listy wycofywanych pociągów. Najbardziej ucierpi wschód Polski, gdzie już przed rokiem doszło do likwidacji połączeń, czego skutkiem było odcięcie od kolei Zamościa. Teraz czas na redukcję połączeń z Lublina do Chełma i Przemyśla oraz z Białegostoku i Olsztyna do Suwałk, skąd już dziś odjeżdża zaledwie osiem pociągów. Na koniec wypadnie też jedno z połączeń Białystok - Warszawa. W sumie z rozkładu znikną aż 43 pociągi.
Powód to oczywiście opłaty za korzystanie z torów i zaległości, jakie już narosły wobec ich właściciela czyli Polskich Linii Kolejowych.
Kroki PKP IC to nie koniec likwidacji taniego transportu kolejowego. Nadal pod znakiem zapytania stoi przywrócenie zawieszonych około 50 połączeń InterRegio. Powód ten sam - długi wobec PLK.
Nadzieją może być wejście za dwa lata na polski rynek konkurencji z zachodu - pasażerowie wybiorą lepszy tabor oraz niższe ceny - kończy "Metro".
Powód to oczywiście opłaty za korzystanie z torów i zaległości, jakie już narosły wobec ich właściciela czyli Polskich Linii Kolejowych.
Kroki PKP IC to nie koniec likwidacji taniego transportu kolejowego. Nadal pod znakiem zapytania stoi przywrócenie zawieszonych około 50 połączeń InterRegio. Powód ten sam - długi wobec PLK.
Nadzieją może być wejście za dwa lata na polski rynek konkurencji z zachodu - pasażerowie wybiorą lepszy tabor oraz niższe ceny - kończy "Metro".