Barcelona pobiła sponsorski rekord

Dodano:
Trzydzieści milionów euro rocznie trafi na konto Barcelony z tytułu kontraktu reklamowego z Qatar Fundation. To najwyższa umowa sponsorska w historii klubu piłkarskiego.
Podpisany w piątek kontrakt będzie obowiązywał do  końca sezonu 2015/16. Łączny zysk klubu wyniesie 165 mln euro, z czego 15 zasili obecny budżet - poinformował lider hiszpańskiej ekstraklasy. Obecnie piłkarze Dumy Katalonii występują z logo UNICEF na  koszulkach, ale z tego tytułu klub przekazuje tej organizacji co roku około dwóch milionów euro. Znaczek Qatar Foundation będzie umieszczony obok, a strony uznały, że nie będą kolidować ze sobą, ze  względu na niekomercyjny charakter fundacji założonej przez szejka Hamada Bin Khalifa Al Thaniego, emira Kataru, w  1995 roku. Fundacja ma na celu m.in. wspieranie edukacji, rozwoju społecznego i badań naukowych.

- Dzięki tej umowie Barcelona jest światowym liderem nie tylko na  boisku, ale i pod względem biznesowym - zaznaczył wiceprezes klubu Javier Faus. Badanie firmy marketingowej Sport+Markt wykazały, że do tej pory największe kontrakty sponsorskie zawarły kluby angielskie. Na konta Manchesteru United i  Liverpoolu, z tytułu umów z - odpowiednio - koncernem ubezpieczeniowym AON i bankiem Standard Chartered co roku wpływa 23,6 mln euro. Z kolei kontrakt lokalnego rywala Barcelony - Realu Madryt - z firmą bukmacherską bwin przynosi klubowi 23 mln euro.

zew, PAP

Szukasz prezentu na święta? Zobacz jakie prezentowe hity roku wybrał "Wprost"!

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...