Internetowy handel

Dodano:
W Polsce działa 800 sklepów internetowych. W ciągu pół roku ich liczba zmniejszyła się o pięćdziesiąt - wynika z raportu firmy badawczej I-Metria na temat handlu internetowego w Polsce.
Od sierpnia 2000 r. w internecie pojawiło się 20 nowych sklepów, a 70 istniejących zakończyło swoją działalność.
"Ujemny przyrost e-sklepów wiąże się z chłodniejszymi skłonnościami do inwestycji w wirtualną sprzedaż" - napisano w  omówieniu raportu "eHandel B2C w Polsce".
Asortyment produktów oferowanych przez krajowe sklepy internetowe nie zmienił się znacząco w ciągu ostatnich miesięcy. Na pierwszym miejscu znajdują się książki i wydawnictwa - oferuje je 30 proc. e-sklepów. Na drugim miejscu są multimedia (18,2 proc. sklepów ma je w swojej ofercie), następnie oprogramowanie (15,5 proc.) i elektronika (13,6 proc.).
Nadal zdecydowana większość (83,6 proc.) sklepów internetowych oferuje zaliczenie pocztowe jako podstawową formę płatności.
Przelewy z banku oferuje ponad 40 proc. e-sklepów, a kartę kredytową - 28 proc. takich sklepów.
Autorzy raportu oceniają, że oferta sklepów internetowych staje się coraz bardziej atrakcyjna.
W sierpniu 2001 roku liczba sklepów, w których ceny były niższe niż w handlu tradycyjnym wynosiła 35,7 proc. Obecnie sklepów takich jest 46,1 proc.
"Z drugiej strony, liczba e-sklepów oferujących towary po cenach wyższych niż sklepy wzrosła w porównaniu w sierpniem ubiegłego roku z 3,6 proc. do 6,6 proc." - napisano w raporcie.
Ponad 70 proc. e-sklepów premiuje stałych klientów. Do najczęściej spotykanych form premiowania takich klientów należą: upusty cenowe (53,6 proc.), upominki dodawane do zamówień stałych klientów (32,7 proc.) i darmowa dostawa (32,7 proc.).
Badanie ankietowe zostało przeprowadzone w styczniu i lutym 2002 r. na losowej próbie 200 sklepów internetowych.
nat, pap
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...