Małe sklepy walczą o przetrwanie

Dodano:
Małe, niezależne sklepy, by bronić się przed bankructwem, wchodzą do sieci franczyzowych. Mając tańszy towar, mogą zatrzymać klientów. Z najnowszych badań Makro Cash & Carry, do których dotarł "Dziennik Gazeta Prawna", wynika, że sklepów chętnych na franczyzę jest coraz więcej.
Taki krok rozważa aż połowa niezależnie działających placówek. W cenowej walce o klienta sklepiki spożywcze przegrywają bowiem z sieciami takimi jak np. Biedronka. W ciągu ostatnich pięciu lat z rynku zniknęło aż 17,5 proc. małych sklepów, a liczba tych, które przetrwały, tylko nieznacznie przekracza 50 tys. -  odnotowuje dziennik.

Jedna czwarta ankietowanych handlowców ma nadzieję, że dzięki działaniu w grupie będzie mogła taniej kupić towar i obniżyć cenę, poprawiając swoją konkurencyjność na rynku. Aż 13 proc. zaś oczekuje, iż będzie mogło zaoferować klientom większy wybór produktów.

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...