Dwie książki o założycielu Apple'a trafiły do polskich księgarń
Dodano:
W Polsce do księgarń trafiły dwie książki poświęcone zmarłemu niedawno twórcy Apple'a: "Steve Jobs: sztuka prezentacji" i "Steve Jobs: sekrety innowacji" Carmine'a Gallo.
Na rynku anglojęzycznym po śmierci Steve'a Jobsa przyspieszono wydanie jego biografii. Przygotowywana, nie wydana jeszcze publikacja, już stałą się bestsellerem portalu Amazon.
O śmierci Jobsa informowały media na całym świecie, jego postać wspominali m.in. Sarkozy, Miedwiediew czy Blair, komentatorzy zgodnie podkreślali jego niebagatelny wpływ na rozwój nowych technologii, określając go niejednokrotnie mianem "geniusza". Wydawca amerykańskiego "Time'a" pierwszy raz od 20 lat przerwał proces drukowania numeru, gdy potwierdzono śmierć twórcy Apple'a, by zespół redakcyjny przygotował materiały o zmarłym.
Komentatorzy zaliczali Jobsa do grona największych wynalazców i przedsiębiorców w dziejach USA, takich jak Thomas Edison, bracia Wright, Henry Ford czy John D. Rockefeller.
Postać Jobsa pobudziła zbiorową wyobraźnię. Specjalista do spraw komunikacji marketingowej Carmine Gallo, który od dawna obserwował i opisywał dokonania Jobsa, chciał uchwycić jego fenomen w serii książek. Rok temu wydał poradnik o sztuce prezentacji inspirowany wystąpieniami Jobsa, serię kontynuuje druga książka: "Steve Jobs: sekrety innowacji". Obie pozycje trafiły równolegle do polskich księgarń.
Gdy Jobs prowadził prezentacje nowych produktów Apple'a, prawie zawsze w wypłowiałych dżinsach, czarnym golfie i białych sportowych butach, słuchano go z największą uwagą. "Sztuka prezentacji" to właściwie poradnik, który wskazuje, co robić, by dobrze wypaść przed publicznością - a źródłem inspiracji dla autora są właśnie słynne prezentacje Jobsa.
Wśród kluczowych rad znajduje się "zaangażowanie emocjonalne mówcy w przedstawianą prezentację". Gallo podkreśla także jak ważne jest zaplanowanie krok po kroku wystąpienia, łącznie z "momentem opadu szczęki" - czyli kluczowego elementu przemówienia, który powinien być najlepiej przygotowanym fragmentem. Poprzez dokładną analizę slajdów, poszczególnych słów, a nawet gestów Jobsa - czytelnik będzie wiedział jak odpowiednio "podkręcić" prezentację, by była zarówno ciekawą informacją, jak i rozrywką.
Gallo radzi także, by nagrywać swoje wystąpienia i później je analizować, jego zdaniem to najlepsza metoda doskonalenia umiejętności prezentacyjnych.
Druga książka Gallo, która ukazała sie w Polsce, "Steve Jobs sekrety innowacji" - próbuje natomiast dotrzeć do zdecydowanie innej cechy Jobsa - niezwykłej kreatywności. Jak podkreśla Gallo - Steve Jobs zrewolucjonizował rynek komputerowy, muzyczny, filmowy, telekomunikacyjny, a także wzornictwo i sprzedaż detaliczną.
Gallo przedstawia najważniejsze cechy Jobsa, które pozwoliły mu wskrzesić Apple (firma stała na skraju bankructwa kiedy wrócił do niej w 1996), a także stworzyć wiele unikalnych produktów. Autor książki uważa, że aby być kreatywnym jak Jobs należy wykazywać się niesłabnąca ciekawością, mieć silną motywację i żywą wyobraźnię. Jego zdaniem zaledwie 3 proc. ludzi z przekonaniem buduje życie swoich marzeń.
Zasady, które proponuje autor książki, które mają zmusić czytelnika do zmiany sposobu myślenia o własnej karierze, firmie, klientach i produktach to m.in. robić to, co się kocha, "sprzedawać marzenia nie produkty", "doprowadzić przekaz do perfekcji".
Dbałość Steve'a Jobsa o wizerunek, była charakterystyczna już na początkowym etapie kariery, gdy pracował w garażu rodziców - chcąc wyglądać na poważniejszego przedsiębiorcę m.in. załatwił dla swojego biznesu sekretariat telefoniczny i wynajął skrzynkę pocztową.
Dla Gallo kluczowym elementem w życiorysie Jobsa był jednak moment, w którym zapisał się na kurs kaligrafii. Poszedł na kurs, bo go to fascynowało, choć nie wydawało się praktyczne. Dzięki temu kursowi Jobs później kładł ogromny nacisk na wizualne aspekty tworzonych przez Apple'a produktów. Pasja musi towarzyszyć przedsiębiorcom inaczej nie przetrwają i stracą zapał - czytamy w "Sekretach innowacji". Autor podkreśla, by tak jak Steve Jobs - "nie zadawalać się byle czym".
Książki, które ukazały się nakładem wydawnictwa Znak, to prawdopodobnie dopiero początek publikacji i inicjatyw zainspirowanych postacią Steva'a Jobsa. Za oceanem wielbiciele twórcy Apple'a już ogłosili m.in. na Facebooku 14 października dniem Steve'a Jobsa - na obchody proponują, by ubrać się jak on (zalecane czarne golfy, niebieskie dżinsy i jasne obuwie sportowe).
em
Na rynku anglojęzycznym po śmierci Steve'a Jobsa przyspieszono wydanie jego biografii. Przygotowywana, nie wydana jeszcze publikacja, już stałą się bestsellerem portalu Amazon.
O śmierci Jobsa informowały media na całym świecie, jego postać wspominali m.in. Sarkozy, Miedwiediew czy Blair, komentatorzy zgodnie podkreślali jego niebagatelny wpływ na rozwój nowych technologii, określając go niejednokrotnie mianem "geniusza". Wydawca amerykańskiego "Time'a" pierwszy raz od 20 lat przerwał proces drukowania numeru, gdy potwierdzono śmierć twórcy Apple'a, by zespół redakcyjny przygotował materiały o zmarłym.
Komentatorzy zaliczali Jobsa do grona największych wynalazców i przedsiębiorców w dziejach USA, takich jak Thomas Edison, bracia Wright, Henry Ford czy John D. Rockefeller.
Postać Jobsa pobudziła zbiorową wyobraźnię. Specjalista do spraw komunikacji marketingowej Carmine Gallo, który od dawna obserwował i opisywał dokonania Jobsa, chciał uchwycić jego fenomen w serii książek. Rok temu wydał poradnik o sztuce prezentacji inspirowany wystąpieniami Jobsa, serię kontynuuje druga książka: "Steve Jobs: sekrety innowacji". Obie pozycje trafiły równolegle do polskich księgarń.
Gdy Jobs prowadził prezentacje nowych produktów Apple'a, prawie zawsze w wypłowiałych dżinsach, czarnym golfie i białych sportowych butach, słuchano go z największą uwagą. "Sztuka prezentacji" to właściwie poradnik, który wskazuje, co robić, by dobrze wypaść przed publicznością - a źródłem inspiracji dla autora są właśnie słynne prezentacje Jobsa.
Wśród kluczowych rad znajduje się "zaangażowanie emocjonalne mówcy w przedstawianą prezentację". Gallo podkreśla także jak ważne jest zaplanowanie krok po kroku wystąpienia, łącznie z "momentem opadu szczęki" - czyli kluczowego elementu przemówienia, który powinien być najlepiej przygotowanym fragmentem. Poprzez dokładną analizę slajdów, poszczególnych słów, a nawet gestów Jobsa - czytelnik będzie wiedział jak odpowiednio "podkręcić" prezentację, by była zarówno ciekawą informacją, jak i rozrywką.
Gallo radzi także, by nagrywać swoje wystąpienia i później je analizować, jego zdaniem to najlepsza metoda doskonalenia umiejętności prezentacyjnych.
Druga książka Gallo, która ukazała sie w Polsce, "Steve Jobs sekrety innowacji" - próbuje natomiast dotrzeć do zdecydowanie innej cechy Jobsa - niezwykłej kreatywności. Jak podkreśla Gallo - Steve Jobs zrewolucjonizował rynek komputerowy, muzyczny, filmowy, telekomunikacyjny, a także wzornictwo i sprzedaż detaliczną.
Gallo przedstawia najważniejsze cechy Jobsa, które pozwoliły mu wskrzesić Apple (firma stała na skraju bankructwa kiedy wrócił do niej w 1996), a także stworzyć wiele unikalnych produktów. Autor książki uważa, że aby być kreatywnym jak Jobs należy wykazywać się niesłabnąca ciekawością, mieć silną motywację i żywą wyobraźnię. Jego zdaniem zaledwie 3 proc. ludzi z przekonaniem buduje życie swoich marzeń.
Zasady, które proponuje autor książki, które mają zmusić czytelnika do zmiany sposobu myślenia o własnej karierze, firmie, klientach i produktach to m.in. robić to, co się kocha, "sprzedawać marzenia nie produkty", "doprowadzić przekaz do perfekcji".
Dbałość Steve'a Jobsa o wizerunek, była charakterystyczna już na początkowym etapie kariery, gdy pracował w garażu rodziców - chcąc wyglądać na poważniejszego przedsiębiorcę m.in. załatwił dla swojego biznesu sekretariat telefoniczny i wynajął skrzynkę pocztową.
Dla Gallo kluczowym elementem w życiorysie Jobsa był jednak moment, w którym zapisał się na kurs kaligrafii. Poszedł na kurs, bo go to fascynowało, choć nie wydawało się praktyczne. Dzięki temu kursowi Jobs później kładł ogromny nacisk na wizualne aspekty tworzonych przez Apple'a produktów. Pasja musi towarzyszyć przedsiębiorcom inaczej nie przetrwają i stracą zapał - czytamy w "Sekretach innowacji". Autor podkreśla, by tak jak Steve Jobs - "nie zadawalać się byle czym".
Książki, które ukazały się nakładem wydawnictwa Znak, to prawdopodobnie dopiero początek publikacji i inicjatyw zainspirowanych postacią Steva'a Jobsa. Za oceanem wielbiciele twórcy Apple'a już ogłosili m.in. na Facebooku 14 października dniem Steve'a Jobsa - na obchody proponują, by ubrać się jak on (zalecane czarne golfy, niebieskie dżinsy i jasne obuwie sportowe).
em