Czemu Eurocoptery nie latają w nocy
Dodano:
Po katastrofie kolejowej pod Szczekocinami na miejscu tragedii pojawiły się tylko dwa Eurocoptery – z Warszawy i Wrocławia. Nie wyleciały śmigłowce ze znajdujących się znacznie bliżej baz w Łodzi, Kielcach i Krakowie, informuje „Gazeta Polska Codziennie”.
- Nie mamy przeszkolonych ekip. Tylko trzy bazy na terenie kraju dyżurują po zmroku – Warszawa całą dobę, Wrocław i Gdańsk do dwudziestej trzeciej. Pozostałe bazy dyżurują do zachodu słońca, tłumaczy Justyna Sochacka, rzecznik prasowy Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.
Oburzenia nie kryją politycy PiS-u. – Przecież po to mamy 17 stałych baz i 17 helikopterów, żeby w takich wypadkach latały, mówi „GPC" pos. PiS Czesław Hoc, który złożył w tej sprawie interpelację poselską.
Rzeczniczka LPR-u przyznaje, że Eurocoptery są przystosowane do latania w nocy, jednak we wszystkich bazach dyżurują dopiero od niespełna roku. – To nowe śmigłowce, nowa technologia. Do tej pory nasze załogi systemowo nie latały w nocy. Musimy się do tego przygotować. Potrzeba czasu, by loty przebiegały bezpiecznie, tłumaczy.