Panika na pokładzie i dym w kabinie pilotów: awaria airbusa tuż po starcie
- Od początku wiedziałem, że coś jest nie w porządku. Samolot dziwnie się kołysał, a załoga sprawiała wrażenie spanikowanej. Niczego nam nie powiedziano oprócz tego, że musimy wrócić do Gatwick i dokonać nieprzewidzianego lądowania - powiedział jeden z pasażerów, Mark Bell. - Dla wszystkich było to wielkim wstrząsem. W 10 minut po starcie pilot zakomunikował nam, że musimy wracać - relacjonował inny pasażer, Liam Moore.
Na lotnisku do gaszenia pożaru Airbusa A330 zmobilizowano sześć wozów strażackich. W stan pogotowia postawiono karetki pogotowia, a z pokładu samolotu przygotowano wyjścia ewakuacyjne. Czworo pasażerów doznało lekkich obrażeń przy opuszczaniu samolotu. Sześcioro otrzymało pomoc medyczną w związku z trudnościami w oddychaniu.
Incydent, który wydarzył się ok. 12.30, wymusił wstrzymanie lotów. Podlondyńskie lotnisko Gatwick obsługuje ok. 600 lotów dziennie. Korzystają z niego m.in. British Airways i easyJet latające do Polski.
Po godzinie 15.00 na Gatwick uruchomiono rezerwowy pas, ale pasażerów ostrzeżono przed opóźnieniami do końca dnia. Szef linii Virgin Atlantic Richard Branson wystosował na Twitterze przeprosiny do osób z pokładu airbusa. Do zakłóceń na Gatwick doszło już po raz drugi w ostatnich dniach. W piątek wstrzymano na pewien czas wszystkie odloty z powodu balonu, który nadleciał nad pas startowy.
is, PAP