Metro buduje się za wolno? Sprawdź
Jak napisano na stronie internetowej głównego wykonawcy II nitki warszawskiej podziemnej kolejki - APG Metro Polska, informacje o drążeniu tuneli będą się pojawiały raz w tygodniu. „Za pomocą grafiki oraz wartości podawanej w metrach, wszyscy ciekawi będą mogli sprawdzić dystans, jaki już pokonała tarcza TBM oraz długość tuneli, które ma jeszcze do wykonania" - podaje strona. Start aplikacji zaplanowany jest na przyszły tydzień.
Pierwsza z tarcz drążących TBM "Anna", nosząca imię na cześć księżnej Anny Mazowieckiej, do końca roku ma wydrążyć tunel południowy łączący stację rondo Daszyńskiego ze stacją Świętokrzyska. Później wykona ona tunel południowy do Powiśla oraz łącznik między pierwszą i drugą linią metra pod parkiem Świętokrzyskim.
Kolejna tarcza "Maria", nazwana tak na cześć urodzonej w Warszawie noblistki Marii Skłodowskiej-Curie, ma wystartować w połowie czerwca i wydrąży tunel północny z ronda Daszyńskiego do Powiśla.
Trzecia, "Wisła", i czwarta, jeszcze bez imienia, wykonają odcinki pomiędzy stacjami Powiśle a Dworzec Wileński. Jak powiedział PAP rzecznik głównego wykonawcy Mateusz Witczyński, obie mają wystartować jesienią.
Witczyński powiedział, że średnia prędkość drążenia na całym odcinku budowy metra będzie wynosić 10 metrów na dobę.mp, pap