TVP zapewnia: nie pomagamy lansować się Sawickiemu

Dodano:
Marek Sawicki (fot. Wprost) Źródło: Wprost
Reklamy Agencji Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa są emitowane w przerwach meczów Euro 2012 na normalnych warunkach handlowych, które dotyczą i innych klientów – oświadczyła TVP SA, odnosząc się do publikacji mediów na ten temat.

Chodzi o spot reklamowy z udziałem ministra rolnictwa Marka Sawickiego. „Rzeczpospolita” napisała, że TVP udzieliła na ten klip dużego rabatu. Według dziennika resort rolnictwa miał zapłacić za emisję niespełna pół miniona zł – pięciokrotnie taniej niż koszty szacowane przez media. Zdaniem gazety TVP „sponsoruje polityka za publiczne pieniądze”.

Rzeczniczka TVP Joanna Stempień-Rogalińska komentując tę publikację zapewniła, że warunki handlowe zastosowane w umowie z ARiMR nie są w żadnej mierze korzystniejsze od tych, jakie mógł uzyskać jakikolwiek inny reklamodawca. Stempień-Rogalińska przypomniała, że czas reklamowy w ramach Euro 2012 można kupić na dwa sposoby: kupując konkretny czas emisji spotu (obowiązuje tu cennik z rabatem) oraz poprzez tzw. zakup widowni gwarantujący dotarcie do określonej grupy widzów (stała cena dla wszystkich reklamodawców, bez rabatów). Według Stempień-Rogalińskiej ARiMR skorzystała z tej drugiej możliwości i „nie otrzymała żadnych korzystniejszych warunków handlowych niż pozostali klienci”, a TVP wszystkich klientów traktuje jednakowo.

15 czerwca klub Solidarnej Polski zażądał od ARiMR informacji o kosztach emitowanego w przerwach meczów spotu z udziałem ministra rolnictwa Marka Sawickiego o wykorzystaniu unijnych funduszy. Rzecznik prasowy ARiMR poinformował wówczas, że nadawane od 8 do 14 czerwca materiały "zostały wyprodukowane z dotacji celowej UE na promocję efektów programu rozwoju obszarów wiejskich”, nie ujawnił ceny, zaznaczając, że jest to tajemnica handlowa. Dodał, że koszty nie były wysokie.

PAP, arb

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...