Polskie firmy podbijają świat
Dodano:
Kilka lat temu z Polski eksportem zajmowały się tylko nieliczne firmy. Teraz ta sytuacja zmienia się, a polskie przedsiębiorstwa sprzedają coraz więcej i coraz dalej – podaje „Puls Biznesu”.
W ciągu minionej dekady roczna wartość polskiego eksportu zwiększyła się o 156 procent. Obecnie co kwartał firmy z Polski sprzedają za granicę towary i usługi o wartości ok. 40 mld euro. Dla porównania, przed wejściem do Unii Europejskiej było o ok. 15 mld euro. Od 2004 r., z wyjątkiem 2008 r., wartość sprzedaży zagranicznej rosła z roku na rok.
Polacy zaczęli też dostrzegać nowe rynki, eksportując nie tylko do strefy euro, zwłaszcza do Niemiec, ale też na inne kontynenty. Np. eksport do niektórych krajów Bliskiego Wschodu wzrósł o kilkadziesiąt procent w 2013 r. Wartość polskiej sprzedaży rośnie też w przypadku Korei Południowej i części państw afrykańskich. Również Stanu Zjednoczone pną się w górę. W 2015 r. mają szansę wejść do pierwszej dziesiątki głównych rynków zbytu Polski. Tymczasem w Europie głównym celem polskiego eksportu jest Norwegia.
kl, Puls Biznesu
Polacy zaczęli też dostrzegać nowe rynki, eksportując nie tylko do strefy euro, zwłaszcza do Niemiec, ale też na inne kontynenty. Np. eksport do niektórych krajów Bliskiego Wschodu wzrósł o kilkadziesiąt procent w 2013 r. Wartość polskiej sprzedaży rośnie też w przypadku Korei Południowej i części państw afrykańskich. Również Stanu Zjednoczone pną się w górę. W 2015 r. mają szansę wejść do pierwszej dziesiątki głównych rynków zbytu Polski. Tymczasem w Europie głównym celem polskiego eksportu jest Norwegia.
kl, Puls Biznesu