Polacy zaczną kupować w polskich sklepach? Powstaje polska konkurencja
Dodano:
Jak donosi "Rzeczpospolita” polskie firmy handlowe chcą rzucić wyzwanie zagranicznej konkurencji. Mają nadzieję, że Polacy dojrzeli do robienia zakupów z uwzględnieniem kryterium patriotyzmu gospodarczego.
Polski handel stracił dużą część rynku na rzecz zachodnich potentatów, ale teraz próbuje zmienić układ sił. Powstała właśnie grupa GH PL Plus, do której weszły już takie firmy, jak Piotr i Paweł, Topaz czy hurtowy Bać-Pol, a ostatnio dołączył także Polo-market. Grupa planuje zintegrowanie do 2016 roku ponad 2 tys. sklepów z potencjałem sprzedaży detalicznej przekraczającym 10 mld złotych.
- Hasło "popieraj swoje” czy patriotyzmu na zakupach fajnie wygląda, ale dla klienta ostatecznie liczy się po prostu cena, choć w badaniach może deklarować co innego" – ocenił Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.
Rzeczpospolita
- Hasło "popieraj swoje” czy patriotyzmu na zakupach fajnie wygląda, ale dla klienta ostatecznie liczy się po prostu cena, choć w badaniach może deklarować co innego" – ocenił Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.
Rzeczpospolita