Koleje małych prędkości

Dodano:
Fot. MICHAL FLUDRA / Newspix.pl Źródło: Newspix.pl
Rozgrzebane tory, spóźnione inwestycje, kolejowe drogi usiane nakazami wolniejszej jazdy – "Wprost" dotarło do materiałów pokazujących obraz nieprzygotowania do wprowadzenia pociągów Pendolino.
Nowoczesne składy mają ruszyć w trasy 14 grudnia. Ruszy ich ledwie kilka i będą jeździć wolno. Nie do końca o to chodziło w projekcie wartym miliardy. W posiadaniu "Wprost" jest m.in. film nakręcony w październiku z kabiny maszynisty pociągu jadącego z Warszawy do Katowic. Na znacznej części trasy ruch kolejowy prowadzony jest po jednym torze. Pociąg zwalnia, przepuszcza składy jadące w drugą stronę. Wiadukty są niedokończone, trasę kolejową przecinają przejazdy ze szlabanami dla aut – co jest niedopuszczalne przy puszczaniu po torach szybkich pociągów.

"Wprost" jest również w posiadaniu ostrzeżeń dla maszynistów jeżdżących trasą Warszawa-Trójmiasto. Co chwila nakazują one zwolnić kierującym pociągami do 50, 60, 80 km/h. Główna przyczyna? Prace inwestycyjne. Ich końca nie widać. 

Pytanie, czy to wszystko jest bezpieczne dla pasażerów. Rozmówca, który pracuje w PKP: – Czasu na integrację pociągów z infrastrukturą było mało. Jazda będzie się odbywała po placach budowy. Trzeba być niesamowicie uważnym. Tu do tragedii może doprowadzić źle ustawiona łyżka koparki, stojącej przy torach.

Więcej na ten temat w najnowszym numerze "Wprost".

Najnowszy numer od poniedziałku jest dostępny również w formie e-wydania: www.ewydanie.wprost.pl

Najnowszy "Wprost" jest także dostępny na Facebooku.

"Wprost" jest dostępny również w wersji do słuchania.

Tygodnik "Wprost" można zakupić także za pośrednictwem E-kiosku
Oraz na  AppleStore  GooglePlay

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...