Komputerowy analfabetyzm
Dodano:
W dobie powszechnej informatyzacji co siódmy pracownik biurowy w Wielkiej Brytanii nie potrafi sam włączyć i wyłączyć swojego komputera wynika z najnowszych badań City & Guilds.
Co piąty korzysta zaś z pomocy kolegów przy zapisywaniu lub drukowaniu dokumentów, czy np. tworzeniu tabel.
Co więcej badania, które objęły także około 400 dyrektorów finansowych różnych firm pokazały, że winę za taki stan rzeczy ponoszą sami pracodawcy. Co piąta firma przyjmowała nowych pracowników, którzy posiadali zaledwie podstawową umiejętność obsługi komputera, a były także takie, gdzie pracodawca nie pytał wcale o tą umiejętność. Takie podejście kosztuje brytyjskie firmy rocznie średnio 49 tys. funtów, które wydają one na zewnętrzne wsparcie.
W opinii rzecznika City & Guilds, Paula McCloskeya solidne doświadczenie IT powinno być warunkiem wstępnym przy poszukiwaniu nowych pracowników, gdyż stanowi ono podstawę dla dalszego rozwoju pracownika.
em, 4press.pl