Ponaddźwiękowe kapsuły transportowe. Powstanie pierwszy odcinek?
Dodano:
Hyperloop jest projektem, w ramach którego powstać ma system transportu z prędkością ponaddźwiękową. Budowa testowego odcinka ma ruszyć w 2016 roku - podaje Wyborcza.pl.
Projekt jako pierwszy zaproponował Elon Musk, miliarder, który odpowiedzialny jest za założenie Space X czy Tesla Motors. Jego wizja łączy w sobie zalety podróży koleją i samolotami. Między Los Angeles i San Francisco powstaną tuby, w których ciśnienie wyniesie zaledwie 100 Pa. W tubach przemieszczać się mają kapsuły z pasażerami, a ich prędkość mogłaby zbliżać się nawet do bariery dźwięku.
Elon Musk nie zdecydował się do tej pory na realizację projektu, co postanowili wykorzystać entuzjaści, którzy założyli firmę Hyperloop Transportation Technologies (HTT). W jej skład wchodzi setka inżynierów zatrudnionych m.in. w NASA czy Boeingu.
HTT ogłosiła, że pierwszy odcinek przyszłej linii łączącej Los Angeles i San Francisco powstanie w Quay Valley, mieście przyszłości, które zbudowane będzie w połowie drogi między metropoliami. Nie będzie to jedynie odcinek testowy, lecz w pełni funkcjonalny fragment przyszłej linii.
Kapsuły nie osiągną jeszcze prędkości dźwięku, do tego potrzebna będzie znacznie dłuższa trasa. Na pięciomilowym odcinku rozpędzą się do około 320 km/h.
Budowa ma pochłonąć ok. 100 milionów dolarów, które HTT chce pozyskać na giełdzie jeszcze w 2015 roku.
Wyborcza.pl
Elon Musk nie zdecydował się do tej pory na realizację projektu, co postanowili wykorzystać entuzjaści, którzy założyli firmę Hyperloop Transportation Technologies (HTT). W jej skład wchodzi setka inżynierów zatrudnionych m.in. w NASA czy Boeingu.
HTT ogłosiła, że pierwszy odcinek przyszłej linii łączącej Los Angeles i San Francisco powstanie w Quay Valley, mieście przyszłości, które zbudowane będzie w połowie drogi między metropoliami. Nie będzie to jedynie odcinek testowy, lecz w pełni funkcjonalny fragment przyszłej linii.
Kapsuły nie osiągną jeszcze prędkości dźwięku, do tego potrzebna będzie znacznie dłuższa trasa. Na pięciomilowym odcinku rozpędzą się do około 320 km/h.
Budowa ma pochłonąć ok. 100 milionów dolarów, które HTT chce pozyskać na giełdzie jeszcze w 2015 roku.
Wyborcza.pl