Tomasz Wróblewski nowym redaktorem naczelnym tygodnika WPROST
Dodano:
Tomasz Wróblewski został nowym redaktorem naczelnym tygodnika WPROST. Wydawca powierzył mu zadanie wzmocnienia wizerunku WPROST jako najbardziej opiniotwórczego polskiego tygodnika oraz promotora przedsiębiorczości i liberalizmu gospodarczego, co zawsze było jednym z fundamentów linii redakcyjnej tygodnika. Pierwszy numer pod redakcją nowego naczelnego ukaże się za tydzień, 30 marca 2015 r. Pierwszym zastępcą redaktora naczelnego WPROST jest Bartosz Marczuk.
„Tomasz Wróblewski jest jednym z najbardziej doświadczonych redaktorów na polskim rynku wydawniczym, a jednocześnie sprawnym menadżerem, z którego porad i doświadczenia jako wydawca wielokrotnie korzystałem. Był zaangażowany w tworzenie, zarówno od strony dziennikarskiej, jak i zarządczej, wielu projektów prasowych, m.in. wprowadzenia na rynek polskiej edycji „Newsweeka”. Imponująca jest jego wiedza o prasie zagranicznej i rozwiązaniach edytorskich, jakie stosują najbardziej prestiżowe pisma na świecie. Doskonale porusza się w tematyce gospodarczej i problematyce międzynarodowej. Nie wątpię, że to właśnie połączenie wszystkich kompetencji, cech i doświadczenia, które powinien mieć naczelny najbardziej opiniotwórczego polskiego tygodnika” – mówi Michał M. Lisiecki, prezes AWR WPROST, wydawca tygodnika WPROST.
„Po 15 latach wracam do Wprost z pełnym przekonaniem, że ta marka i ten zespół mogą tworzyć tygodnik, z którym identyfikować będą się najbardziej przedsiębiorczy Polacy – wiecznie poszukujący i otwarci na świat” – mówi Tomasz Wróblewski, nowy naczelny WPROST.
Tomasz Wróblewski: Czekając na zmiany
Średnie rozpowszechnienie płatne razem tygodnika WPROST w 2014 r. wyniosło 127 681. Średnia sprzedaż wydań drukowanych wynosiła 58 226. Tygodnik WPROST od 5 lat nieprzerwanie pozostaje najczęściej cytowanym polskim tygodnikiem. W 2014 r. był cytowany 7 412 razy, ponad dwukrotnie częściej niż wszystkie pozostałe tygodniki razem wzięte. Credo obowiązującym we WPROST do dziś jest słowo wstępne z pierwszego numeru tygodnika, który ukazał się w grudniu 1982 r., a w którym zespół redakcyjny deklarował:
(...) Nie chcemy gubić spraw ważnych i nam bliskich w powodzi słów, tym bardziej, że wiele słów pięknych i słusznych uległo dewaluacji. Nie chcemy składać deklaracji bez pokrycia. Nasz postawę, nasze dążenia i ambicje, będzie dokumentował każdy kolejny numer pisma. Jedno możemy obiecać naszym Czytelnikom; może to nam się czasem nie udawać, ale zawsze będziemy się starać pisać w p r o s t.
Tomasz Wróblewski ostatnio był publicystą tygodnika „Do Rzeczy”, tworzył także własny projekt internetowy pod nazwą: tocowazne.pl. Wcześniej był m.in. redaktorem naczelnym „Rzeczpospolitej”, „Dziennika Gazety Prawnej” oraz „Newsweek Polska”. Jako wiceprezes i dyrektor zarządzający grupy Polskapresse odpowiadał za nowe projekty wydawnicze. W przeszłości był także związany z tygodnikiem WPROST. Jest wykładowcą Collegium Civitas.
Tomasz Wróblewski na Twitterze: www.twitter.com/tomaawroblewski | @tomaawroblewski
Bartosz Marczuk ostatnio był publicystą ”Rzeczpospolitej”. Wcześniej pełnił w tym dzienniku funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Był także kierownikiem działu Kraj w „Dzienniku Gazecie Prawnej”. Jest absolwentem socjologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów doktoranckich Ekonomia Pracy w Instytucie Pracy i Spraw Socjalnych. Jako społeczny doradca ministra pracy był współtwórcą Rządowego Programu Polityki Rodzinnej. Jest stałym komentatorem zagadnień ekonomicznych i z zakresu polityki społecznej w mediach.
Bartosz Marczuk na Twitterze: www.twitter.com/bartoszmarczuk | @bartoszmarczuk
„Po 15 latach wracam do Wprost z pełnym przekonaniem, że ta marka i ten zespół mogą tworzyć tygodnik, z którym identyfikować będą się najbardziej przedsiębiorczy Polacy – wiecznie poszukujący i otwarci na świat” – mówi Tomasz Wróblewski, nowy naczelny WPROST.
Tomasz Wróblewski: Czekając na zmiany
Średnie rozpowszechnienie płatne razem tygodnika WPROST w 2014 r. wyniosło 127 681. Średnia sprzedaż wydań drukowanych wynosiła 58 226. Tygodnik WPROST od 5 lat nieprzerwanie pozostaje najczęściej cytowanym polskim tygodnikiem. W 2014 r. był cytowany 7 412 razy, ponad dwukrotnie częściej niż wszystkie pozostałe tygodniki razem wzięte. Credo obowiązującym we WPROST do dziś jest słowo wstępne z pierwszego numeru tygodnika, który ukazał się w grudniu 1982 r., a w którym zespół redakcyjny deklarował:
(...) Nie chcemy gubić spraw ważnych i nam bliskich w powodzi słów, tym bardziej, że wiele słów pięknych i słusznych uległo dewaluacji. Nie chcemy składać deklaracji bez pokrycia. Nasz postawę, nasze dążenia i ambicje, będzie dokumentował każdy kolejny numer pisma. Jedno możemy obiecać naszym Czytelnikom; może to nam się czasem nie udawać, ale zawsze będziemy się starać pisać w p r o s t.
Tomasz Wróblewski ostatnio był publicystą tygodnika „Do Rzeczy”, tworzył także własny projekt internetowy pod nazwą: tocowazne.pl. Wcześniej był m.in. redaktorem naczelnym „Rzeczpospolitej”, „Dziennika Gazety Prawnej” oraz „Newsweek Polska”. Jako wiceprezes i dyrektor zarządzający grupy Polskapresse odpowiadał za nowe projekty wydawnicze. W przeszłości był także związany z tygodnikiem WPROST. Jest wykładowcą Collegium Civitas.
Tomasz Wróblewski na Twitterze: www.twitter.com/tomaawroblewski | @tomaawroblewski
Bartosz Marczuk ostatnio był publicystą ”Rzeczpospolitej”. Wcześniej pełnił w tym dzienniku funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Był także kierownikiem działu Kraj w „Dzienniku Gazecie Prawnej”. Jest absolwentem socjologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów doktoranckich Ekonomia Pracy w Instytucie Pracy i Spraw Socjalnych. Jako społeczny doradca ministra pracy był współtwórcą Rządowego Programu Polityki Rodzinnej. Jest stałym komentatorem zagadnień ekonomicznych i z zakresu polityki społecznej w mediach.
Bartosz Marczuk na Twitterze: www.twitter.com/bartoszmarczuk | @bartoszmarczuk