Powrót Machiny jako wiodącej międzynarodowej platformy lifestylowej już coraz bliżej
Dodano:
Kolejne kroki milowe w projekcie Machina International. Do końca III Q 2015 ma powstać ostateczna strategia powrotu Machiny jako światowej platformy muzyczno-rozrywkowej i lifestylowej wydawanej z dwóch kontynentów, Europy (Warszawa) i ze Stanów Zjednoczonych (Los Angeles). Umowę inwestycyjną oraz strategię zarządzania projektem uwzględniającą całość przedsięwzięcia podpisali w San Jose – stolicy Krzemowej Doliny Eva Blaisdell, Grant Blaisdell oraz Michał M. Lisiecki. Umowa została zawarta w historycznym budynku Bank of Italy, najstarszym drapaczu chmur w Dolinie Krzemowej, w siedzibie firmy 1World – jednego z nowych, technologicznych partnerów projektu.
Machina uczestniczyła też w konferencji AlwaysOn organizowanej przez Tony’ego Perkinsa.
Obecny harmonogram projektu mówi o uruchomieniu platformy Machina International w pierwszej połowie 2016 r.
Umowa inwestycyjna stanowi następstwo podpisanego we wrześniu 2014 r. listu intencyjnego ws. odświeżenia marki Machina nie tylko jako innowacyjnego serwisu muzycznego na krajowym rynku, ale jako globalnej platformy lifestylowej nowej generacji. Przez ten czas strony porozumienia opracowały założenia projektu, jego model biznesowy oraz pozyskały partnerów i kapitał niezbędny do wdrożenia technologii, w oparciu o które będzie działać Machina. Ostatnie rozmowy z partnerami i inwestorami z Doliny Krzemowej i Los Angeles pozwoliły uzgodnić, że głównym celem jest budowa wiodącej platformy medialnej w oparciu o najnowsze technologie i najbardziej efektywne modele dostarczania treści.
Machina to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku muzycznym i lifestylowym w Europie Środkowej i jednocześnie tytuł magazynu muzycznego z blisko 20-letnią historią. Pismo jest uznawane za odpowiednik Rolling Stone, który obok muzyki zajmuje się również tematyką filmu, książek i komiksów.
Udziałowcem spółki wydającej platformę Machina International będzie Michał Maciej Lisiecki, prezes Zarządu PMPG Polskie Media (GPW:PMPG), wydawca m.in. najbardziej opiniotwórczego polskiego tygodnika „Wprost” oraz właściciel brandu Machina, który podkreśla siłę marki, pod którą uruchomiony ma być nowy serwis. „Machina ma duży potencjał jako międzynarodowy brand rozrywkowy. Nowy model przychodowy, technologiczny oraz skala działania, jaką daje amerykański partner, jest gwarancją sukcesu przedsięwzięcia” – mówi.
Współudziałowcem spółki jest Eva Blaisdell, Amerykanka polskiego pochodzenia, od lat zaangażowana w tworzenie i rozwój nowoczesnych projektów medialnych w Kalifornii. Jej partnerami w tych przedsięwzięciach są m.in. Sony, Amazon, NAGRA oraz elita przemysłu filmowego i rozrywkowego Hollywood, a także amerykańskich inwestorów. Eva Blaisdell buduje obecnie w Kalifornii holding medialny, który ma być wiodącym dostawcą kontentu z zakresu informacji i rozrywki dla międzynarodowego odbiorcy. „Machina to pierwszy europejski brand muzyczny i rozrywkowy, który ma szansę zdobyć zaufanie amerykańskich partnerów, którzy doceniają jej potencjał. Jesteśmy pewni, że w naszych rękach przywiązanie fanów do marki zamieni się w kapitał, który pozwoli odpalić „Machinę” na orbitę USA. Ze swojej strony chcemy zapewnić „Machinie” to, co Ameryka może dać najlepszego - kapitał, technologię, wielki rynek i możliwość odniesienia sukcesu „z dnia na dzień”. Z mojej strony chcę również zapewnić „Machinie” ekskluzywny kontent z seriali i koncertów odbywających się w California Space Center oraz współpracę m.in. z najważniejszymi wykonawcami, z którymi jesteśmy w dobrych relacjach” – mówi Eva Blaisdell.
Dyrektorem zarządzającym nowego projektu będzie Grant Blaisdell, Amerykanin z doświadczeniem w Hollywood w zakresie mediów i nowych technologii. Do tej pory Blaisdell kierował m.in. przedsięwzięciami związanymi z pozyskiwaniem kapitału i wdrażaniem nowych technologii w firmach medialnych, brał udział w globalnych projektach medialnych, m.in. Hulu. Łącząc świat technologii, mediów i kultury, kierował projektami zarówno jako przedsiębiorca, jak i doradca w zakresie innowacyjności. „Wierzę, że kombinacja i paradygmat działania nowej Machiny stworzy prawdziwą międzynarodową platformę, medium nowej ery, łączące prawdziwych twórców, użytkowników i marki z całego świata” – mówi Blaisdell. Jego zadaniem jest wypracowanie założeń i zasad funkcjonowania nowego serwisu. Obecnie, we współpracy z wybranymi partnerami, prowadzone są wewnętrzne testy nowej struktury MACHINA INTERNATIONAL.
Redakcja nowej MACHINY będzie miała swój oddział w Warszawie, ale jej główną siedzibą będzie Los Angeles. Platforma będzie uwzględniała znaczącą obecność na rynku europejskim w połączeniu ze strategią intensywnego wzrostu w USA.
Obecny harmonogram projektu mówi o uruchomieniu platformy Machina International w pierwszej połowie 2016 r.
Umowa inwestycyjna stanowi następstwo podpisanego we wrześniu 2014 r. listu intencyjnego ws. odświeżenia marki Machina nie tylko jako innowacyjnego serwisu muzycznego na krajowym rynku, ale jako globalnej platformy lifestylowej nowej generacji. Przez ten czas strony porozumienia opracowały założenia projektu, jego model biznesowy oraz pozyskały partnerów i kapitał niezbędny do wdrożenia technologii, w oparciu o które będzie działać Machina. Ostatnie rozmowy z partnerami i inwestorami z Doliny Krzemowej i Los Angeles pozwoliły uzgodnić, że głównym celem jest budowa wiodącej platformy medialnej w oparciu o najnowsze technologie i najbardziej efektywne modele dostarczania treści.
Machina to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku muzycznym i lifestylowym w Europie Środkowej i jednocześnie tytuł magazynu muzycznego z blisko 20-letnią historią. Pismo jest uznawane za odpowiednik Rolling Stone, który obok muzyki zajmuje się również tematyką filmu, książek i komiksów.
Udziałowcem spółki wydającej platformę Machina International będzie Michał Maciej Lisiecki, prezes Zarządu PMPG Polskie Media (GPW:PMPG), wydawca m.in. najbardziej opiniotwórczego polskiego tygodnika „Wprost” oraz właściciel brandu Machina, który podkreśla siłę marki, pod którą uruchomiony ma być nowy serwis. „Machina ma duży potencjał jako międzynarodowy brand rozrywkowy. Nowy model przychodowy, technologiczny oraz skala działania, jaką daje amerykański partner, jest gwarancją sukcesu przedsięwzięcia” – mówi.
Współudziałowcem spółki jest Eva Blaisdell, Amerykanka polskiego pochodzenia, od lat zaangażowana w tworzenie i rozwój nowoczesnych projektów medialnych w Kalifornii. Jej partnerami w tych przedsięwzięciach są m.in. Sony, Amazon, NAGRA oraz elita przemysłu filmowego i rozrywkowego Hollywood, a także amerykańskich inwestorów. Eva Blaisdell buduje obecnie w Kalifornii holding medialny, który ma być wiodącym dostawcą kontentu z zakresu informacji i rozrywki dla międzynarodowego odbiorcy. „Machina to pierwszy europejski brand muzyczny i rozrywkowy, który ma szansę zdobyć zaufanie amerykańskich partnerów, którzy doceniają jej potencjał. Jesteśmy pewni, że w naszych rękach przywiązanie fanów do marki zamieni się w kapitał, który pozwoli odpalić „Machinę” na orbitę USA. Ze swojej strony chcemy zapewnić „Machinie” to, co Ameryka może dać najlepszego - kapitał, technologię, wielki rynek i możliwość odniesienia sukcesu „z dnia na dzień”. Z mojej strony chcę również zapewnić „Machinie” ekskluzywny kontent z seriali i koncertów odbywających się w California Space Center oraz współpracę m.in. z najważniejszymi wykonawcami, z którymi jesteśmy w dobrych relacjach” – mówi Eva Blaisdell.
Dyrektorem zarządzającym nowego projektu będzie Grant Blaisdell, Amerykanin z doświadczeniem w Hollywood w zakresie mediów i nowych technologii. Do tej pory Blaisdell kierował m.in. przedsięwzięciami związanymi z pozyskiwaniem kapitału i wdrażaniem nowych technologii w firmach medialnych, brał udział w globalnych projektach medialnych, m.in. Hulu. Łącząc świat technologii, mediów i kultury, kierował projektami zarówno jako przedsiębiorca, jak i doradca w zakresie innowacyjności. „Wierzę, że kombinacja i paradygmat działania nowej Machiny stworzy prawdziwą międzynarodową platformę, medium nowej ery, łączące prawdziwych twórców, użytkowników i marki z całego świata” – mówi Blaisdell. Jego zadaniem jest wypracowanie założeń i zasad funkcjonowania nowego serwisu. Obecnie, we współpracy z wybranymi partnerami, prowadzone są wewnętrzne testy nowej struktury MACHINA INTERNATIONAL.
Redakcja nowej MACHINY będzie miała swój oddział w Warszawie, ale jej główną siedzibą będzie Los Angeles. Platforma będzie uwzględniała znaczącą obecność na rynku europejskim w połączeniu ze strategią intensywnego wzrostu w USA.