Polacy czują się bezpiecznie w miejscach użyteczności publicznej
Dodano:
Większość respondentów czuje się bezpiecznie w miejscach użyteczności publicznej - najbezpieczniej w urzędach miasta lub gminy (84%), wynika z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia , na zlecenie Konfederacji Lewiatan. Konfederacja powołując się na badania uważa, że obecność pracowników ochrony zwiększa ich poczucie bezpieczeństwa.
"Polacy czują się najbezpieczniej w urzędach miasta lub gminy (84%), przychodniach (82%), placówkach kulturalnych (81%) i budynkach biurowych (77%). Wyjątki stanowią dworce autobusowe i kolejowe, a także środki komunikacji zbiorowej, gdzie odpowiednio 30% i 20% respondentów nie czuje się bezpiecznie" - czytamy w komunikacie podsumowującym badanie.
"Poczucie bezpieczeństwa w miejscach publicznych jest ważną kwestią społeczną - cieszy nas, że wyniki badań pokazują pozytywne opinie Polaków w tym zakresie - czujemy się bezpiecznie w większości miejsc. Z drugiej strony jest jeszcze dużo do zrobienia - w szczególności mam na myśli środki komunikacji zbiorowej oraz dworce" - skomentował wyniki przewodniczący rady zamówień publicznych przy Konfederacji Lewiatan Marek Kowalski, cytowany w komunikacie.
Jak podała Konfederacja, powierzenie obowiązków przeszkolonym i doświadczonym specjalistom w dłuższej perspektywie pozytywnie wpływa zresztą nie tylko na wysoki standard instytucji publicznych – szpitali, szkół czy urzędów – ale również obiektów prywatnych: centrów handlowych, restauracji czy hoteli.
(ISBnews)
"Poczucie bezpieczeństwa w miejscach publicznych jest ważną kwestią społeczną - cieszy nas, że wyniki badań pokazują pozytywne opinie Polaków w tym zakresie - czujemy się bezpiecznie w większości miejsc. Z drugiej strony jest jeszcze dużo do zrobienia - w szczególności mam na myśli środki komunikacji zbiorowej oraz dworce" - skomentował wyniki przewodniczący rady zamówień publicznych przy Konfederacji Lewiatan Marek Kowalski, cytowany w komunikacie.
Jak podała Konfederacja, powierzenie obowiązków przeszkolonym i doświadczonym specjalistom w dłuższej perspektywie pozytywnie wpływa zresztą nie tylko na wysoki standard instytucji publicznych – szpitali, szkół czy urzędów – ale również obiektów prywatnych: centrów handlowych, restauracji czy hoteli.
(ISBnews)