"Financial Times": Polski rząd poszukuje agencji PR, by poprawić wizerunek

Dodano:
(fot. ibreakstock/Fotolia.pl)
Polski rząd poszukuje firmy PR działającej na rynku globalnym, by poprawić swój wizerunek, który miał zostać nadszarpnięty kryzysem konstytucyjnym, co odstrasza zagranicznych inwestorów – donosi „Financial Times”.

Według informacji uzyskanych przez „Financial Times”, polski rząd zwrócił się do kilku firm PR, które mają swoje siedziby w Londynie. Zadaniem dla przedsiębiorstwa miałoby być poprawienie wizerunku Polski na świecie, który nadszarpnął kryzys wokół Trybunału Konstytucyjnego oraz podjęte w związku z nim działania m.in. Komisji Europejskiej.

Inwestorzy przestraszeni?

W opinii autora artykułu w „Financial Times” problemy te miały odstraszyć inwestorów oraz rzucić cień na „reputację (Polski – red.) jako historii jednego z największych sukcesów w Unii Europejskiej”.

Świadomość braku doświadczenia

W celu zwalczenia problemów i odwrócenia trendu „przegrywania w wojnie komunikacyjnej”, Warszawa miała wysłać w swoim imieniu pośredników, takich jak prezes jednej z największych instytucji finansowych. – Oni (członkowie rządu – red.) są świadomi, że nie mają pojęcia o tym jak tego typu rzeczy działają. Nie mają ekspertyz i doświadczenia – przyznała w rozmowie z „Financial Times” jedna z osób związanych z agencją, do której miał zgłosić się przedstawiciel polskiego rządu.

Autor przypomniał, że ubiegłym tygodniu wicepremier i minister rozwoju Mateusz Morawiecki mówił o konieczności „lepszej aktywności PR, by wysłać skoordynowany i spójny pozytywny przekaz do inwestorów”.

Rzecznik polskiego rządu odmówił odniesienia się do tej sprawy, po pytaniach skierowanych przez „Financial Times”.

Financial Times

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...