Pogadaj z telewizorem
W programie 4fun.tv, który skierowany jest do młodych ludzi, będzie dominować muzyka. W 24-godzinnym programie zaplanowano też krótkie seriale, programy o grach komputerowych, konkursy, relacje z imprez i spotkania z gwiazdami. Szefowie stacji chcą też emitować twórczość widzów, przesyłaną im pocztą elektroniczną. Chcą prezentować amatorskie filmy, liczą również na posiadaczy kamer internetowych.
Największą atrakcją nowego kanału jest jego interaktywność, czyli możliwość bezpośredniego kontaktu widz-stacja. Za pośrednictwem sms-ów widzowie będą decydować, jakie teledyski zostaną wyemitowane, umieszczać w czasie programu swoje komentarze oraz prowadzić czat wyświetlany na ekranie telewizorów, współtworząc w ten sposób program.
W ubiegłym tygodniu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyznała koncesję dla tego kanału. Właścicielem koncesji jest spółka 4fun tv założona przez Nova Communications i spółkę informatyczną Comtica. Nova Communication Group to brytyjska grupa kapitałowa działająca w dziedzinie nowych technologii i nowoczesnej komunikacji marketingowej.
Stokowski podał, ze kapitał założycielski spółki wynosi 400 tys. zł. Nie chciał podać sumy wyłożonej na uruchomienie stacji. W jego ocenie w połowie przyszłego roku kanał powinien zacząć pokrywać koszty jego utrzymania, a za dwa lata powinien być rentowny. Ma docierać do 3 milionów gospodarstw domowych.
Ze stacją związał się m.in. b. dyrektor programowy młodzieżowej Radiostacji, Paweł Sito, który jest odpowiedzialny za program.
Użytkownicy Cyfry+ mogli już oglądać kanał od kilku tygodni, pojawił się tam jako emisja testowa.
em, pap