Sześć milionów na papieską pielgrzymkę
Ks. Jan Drob, przewodniczący kościelnej Komisji Sponsoringowej, poinformował, że wiele spośród kosztów papieskiej pielgrzymki zostało pokryte w ramach tzw. sponsoringu bezpośredniego - w formie wypożyczanych samochodów i autokarów, komputerów czy innych usług. Zaznaczył, że szczegółowe rozliczenie wszystkich wydatków przygotowane zostanie po pielgrzymce.
Szef Katolickiej Agencji Informacyjnej Marcin Przeciszewski podkreślił, że zbliżająca się wizyta cieszy się największym zainteresowaniem mediów spośród wszystkich dotychczasowych pielgrzymek papieskich do Polski.
Akredytowało się na nią 4 tys. dziennikarzy - z Polski i z zagranicy, obecni będą przedstawiciele wszystkich największych światowych mediów, zwłaszcza z Niemiec, USA i z Włoch.
Podczas konferencji Nuncjusz Apostolski, abp Józef Kowalczyk podziękował sponsorom za to, że swoją postawą promują kulturę dzielenia się i dawania. "Dziękuję wam za tę katechizację poprzez czyn" - powiedział. Przypomniał też, że planowana pielgrzymka będzie szczególnym czasem refleksji nad dziedzictwem polskiego narodu, który po szczególnie trudnych doświadczeniach, a wręcz "przejściu przez ciemną dolinę" wojny i okupacji, mógł dać światu takiego świadka wiary, jakim był Jan Paweł II.
Prezesi i przedstawiciele firm, które zdecydowały się wesprzeć materialnie organizację papieskiej pielgrzymki, otrzymali Dyplomy Oficjalnego Sponsora Organizacji wizyty apostolskiej Benedykta XVI w Polsce.
pap, ab