Supermarket z autami
Dodano:
Prawie pięćdziesiąt modeli czterech różnych producentów aut można będzie zobaczyć i kupić w wielomarkowym salonie i serwisie, który zacznie działać na Targówku - informuje "Życie Warszawy" w tekście "Supermarket z autami". Pod jednym dachem będzie sprzedaż i serwis konkurencyjnych marek: Fiata, Suzuki i Nissana. W budynku obok jest Ford. Całość tworzy Centrum Motoryzacyjne Toruńska. Klienci będą mogli kupić nowy samochód, przetestować go, wyleasingować, zaciągnąć kredyt czy serwisować, ale też ubezpieczyć i odsprzedać używany pojazd - podkreśla "ŻW". - To zwiastun przyszłości polskiej motoryzacji - komentuje Marek Konieczny, prezes Polskiej Izby Motoryzacji Consulting. - W jednym miejscu klient może porównać ofertę konkurencyjnych producentów, dzięki czemu ma większą wiedzę, ale też oszczędza czas i pieniądze. Z drugiej strony, mniejsze koszty mają sprzedawcy samochodów - dodaje. Koncerny motoryzacyjne nie zgadzały się na sprzedaż różnych marek w tym samym miejscu, ale przed trzema laty umożliwiły to unijne przepisy. Dziś już ok. 18 proc. salonów samochodowych w Europie to wielomarkowe obiekty. Świetnie radzą sobie także w Czechach, na Słowacji czy na Węgrzech. W Polsce przebijają się z trudem. Stanowią ledwie 4 proc. rynku i mają zwykle dwie marki, ale jednego producenta (np. Fiata i Alfa Romeo).