PKN ORLEN konsekwentnie zwiększa dostępność polskich produktów na swoich stacjach, nawiązując współpracę z kolejnymi krajowymi producentami. Sieć stacji ORLEN od dawna wspiera polskie firmy, w tym małe rodzinne biznesy, świadomie wybierając dostawców i dbając o to, aby na półkach znajdowało się jak najwięcej polskich produktów. Jest to wyrazem dbałości o krajową gospodarkę, która szczególnie w czasie pandemii koronawirusa potrzebuje patriotyzmu gospodarczego i przede wszystkim patriotyzmu konsumenckiego. Takie zachowania konsumentów właśnie teraz przyczyniają się do łagodzenia skutków kryzysu gospodarczego w kraju.
Klienci stacji ORLEN mogą kupić wielorazowe maski ochronne, wspierające zabezpieczenie przed zarażeniem koronawirusem, wyprodukowane przez dwie polskie firmy – Brubeck i Teofilów. Maski firmy Brubeck, które zostały wykonane z funkcyjnych mikrowłókien, są dostępne w opakowaniach zawierających jedną lub trzy sztuki. Gwarantują trwałą ochronę najwyższego stopnia i pozwalają na swobodne oddychanie, a dzięki zastosowaniu unikatowej technologii ich działanie antybakteryjne nie zmniejsza się w wyniku nawet wielokrotnego prania. Maski firmy Teofilów, które posiadają m.in. certyfikat OekoTex Standard 100, dostępne są w opakowaniach zawierające po trzy sztuki.
‒ Ostatnie miesiące wymagały od nas dużo pracy i determinacji, aby nauczyć się funkcjonować w nowej rzeczywistości – powiedział Dominik Kosuń, dyrektor zarządzający Brubeck. ‒ Aby nasza dotychczasowa praca nie poszła na marne, nie wystarczy pomysł i przestawienie się na szycie maseczek ochronnych. Potrzebny jest przede wszystkim stabilny partner, który zaufa. I tu z pomocą pojawia się ORLEN, dzięki któremu nie tylko mamy szansę utrzymać się na rynku, ale i zachować 400 miejsc pracy – dodał.
‒ Jako polska firma z blisko 50-letnią tradycją w produkcji i sprzedaży wysokiej jakości dzianin, posiadająca certyfikaty potwierdzające najwyższą klasę produktu, chcieliśmy wykorzystać swoje doświadczenie dla poprawy bezpieczeństwa naszego społeczeństwa i dalszego rozwoju spółki. Z tego względu tuż po pojawieniu się w Polsce pierwszych przypadków zachorowań na COVID-19 rozpoczęliśmy prace technologiczne, testy, a następnie szycie maseczek ochronnych wielorazowego użytku i podjęliśmy współpracę z PKN ORLEN ‒ powiedział Mariusz Trzciałkowski, prezes zarządu Teofilów. ‒ Jesteśmy przekonani, że zdecydowanie łatwiej przejść przez kryzys, kiedy polskie firmy wspólnie łączą siły, aby przeciwdziałać skutkom pandemii. Wierzymy, że współpraca ta umożliwi nam szybkie dotarcie z naszym produktem do szerokiego grona odbiorców poszukujących najwyższej jakości produktów oraz pozwoli na dalszy rozwój naszej firmy i wzrost produkcji wyrobów tekstylnych w Polsce ‒ dodał prezes Trzciałkowski.
Dzięki współpracy z siecią detaliczną ORLEN, liczącą blisko 1800 stacji w całej Polsce, małe ‒ często rodzinne ‒ firmy w obecnej sytuacji mają szansę na utrzymanie się na rynku. Aż 85 proc. produktów dostępnych na stacjach ORLEN zostało wytworzonych w Polsce. Współpraca PKN ORLEN z rodzimymi przedsiębiorstwami nie tylko wzmacnia polską gospodarkę, ale jest także zgodna z oczekiwaniami klientów. Badania jednoznacznie pokazują, że doceniamy współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami. 75 proc. Polaków uważa, że krajowi potentaci, tacy jak PKN ORLEN, powinni aktywnie angażować się we wsparcie polskich producentów – wynika z badań instytutu Kantar. Prawie 90 proc. Polaków do zakupu danego produktu zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu.
Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy tygodnika Wprost.
Regulamin i warunki licencjonowania materiałów prasowych.