Szybko, wygodnie i bezpiecznie ‒ coraz więcej klientów Enei korzysta z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta
Artykuł sponsorowany

Szybko, wygodnie i bezpiecznie ‒ coraz więcej klientów Enei korzysta z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta

e-faktura Enei, zdjęcie ilustracyjne
e-faktura Enei, zdjęcie ilustracyjne Źródło: Enea
Klienci Enei coraz chętniej załatwiają swoje sprawy związane z energią elektryczną zdalnie. Pomaga im w tym Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta.

– Stajemy się społeczeństwem cyfrowym – mówi Piotr Adamczak, wiceprezes Enei ds. handlowych. Potwierdzają to liczby: już sześciu na dziesięciu Polaków robi zakupy za pośrednictwem internetu, a co drugi korzysta z bankowości elektronicznej (dane z jesieni 2019 r.). Coraz chętniej za pośrednictwem sieci korzystamy również z usług i załatwiamy niezbędne codzienne sprawy.

Zdalnie, czyli bezpiecznie

Ten trend – wzrost znaczenia cyfryzacji w naszym życiu – odzwierciedla liczba kont założonych w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta Enei – koncernu energetycznego będącego producentem, dystrybutorem i sprzedawcą energii elektrycznej. W ciągu ostatnich trzech miesięcy wzrosła ona o 21 proc. O 46 proc. zwiększyła się również liczba klientów Enei, którzy załatwiają sprawy związane z energią elektryczną poprzez eBOK.

Coraz więcej klientów Enei korzysta z eBOK

Można powiedzieć – to wpływ pandemii COVID-19, która spowodowała, że nie tylko pracujemy, uczymy się, ale też załatwiamy codzienne sprawy za pośrednictwem internetu. Do posługiwania się zdalnymi kanałami kontaktu, w szczególności korzystania z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta, przez ostatnie miesiące, w trosce o zdrowie swoich klientów, zachęcała sama Enea. Ale bezpieczeństwo to nie wszystko. W ten sposób nie tylko dbamy o własne zdrowie, ale też ułatwiamy sobie życie. Korzystanie z internetowych kanałów obsługi jest po prostu szybkie, praktyczne i komfortowe.

Zrealizowanie sprawy związanej z energią elektryczną poprzez Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta Enei jest możliwe całą dobę, siedem dni w tygodniu ‒ bez wychodzenia z domu. To było szczególnie ważne w początkowym okresie pandemii, w czasie gdy stacjonarne Biura Obsługi Klienta (BOK) Enei były zamknięte. Liczba spraw realizowanych przez klientów poprzez wszystkie zdalne kanały kontaktu wzrosła wówczas o 73 proc. dziennie. Enea zdalnie pomogła w tamtym czasie tysiącom klientów: zawierano umowy, przepisywano liczniki i udzielano informacji w wielu innych sprawach związanych z energią elektryczną.

Po ponownym otwarciu Biur Obsługi Klienta w połowie maja zainteresowanie zdalnymi formami kontaktu z Eneą pozostaje nadal wysokie. Oznacza to, że klienci Enei docenili zalety zdalnego kontaktu z Eneą, w tym m.in. poprzez Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta: szybkość, wygodę oraz fakt, że sprawy związane z energią elektryczną można załatwić z każdego miejsca w dowolnie wybranym czasie.

– Naszym celem jest zapewnienie klientom Enei wysokiej jakości obsługi oraz bezpieczeństwa i wygody korzystania ze zdalnych kanałów kontaktu ‒ mówi Piotr Adamczak, wiceprezes Enei. ‒ Mimo otwarcia stacjonarnych Biur Obsługi Klienta wciąż obserwujemy wzmożony ruch w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta. Oznacza to, że nasi klienci częściej i chętnie wybierają tę szybką, nowoczesną i prostą formę kontaktu, jaką jest eBOK. Więcej naszych klientów korzysta z e-faktury oraz realizuje płatności online w eBOK-u. Dziękujemy naszym klientom za zaufanie i tak duże zainteresowanie Elektronicznym Biurem Obsługi Klienta, stale doskonalimy się, by zdalny kontakt z Eneą był jeszcze prostszy i szybszy – dodaje Piotr Adamczak.

Co można załatwić w e-BOK

W e-BOK bez konieczności opuszczania domu można załatwić sprawy związane z energią elektryczną. Co konkretnie?

Po pierwsze, aktywować e-fakturę. Powiadomienie o wystawionej fakturze do zapłaty przyjdzie na adres e-mail. Fakturę można pobrać na własne urządzenie.

Po drugie, opłacać rachunki. W eBOK można szybko dokonać płatności ‒ opłacić od razu wszystkie faktury albo te wybrane do zapłacenia w pierwszej kolejności.

Po trzecie, zaktualizować dane kontaktowe.

Po czwarte, sprawdzić historię zużycia energii elektrycznej. W eBOK są dostępne informacje o wszystkich zatwierdzonych odczytach, niezależnie od liczby liczników. Dane można zobaczyć na czytelnym, kolorowym wykresie.

Po piąte, zgłaszać sprawy do załatwienia. eBOK ułatwia kontakt z Eneą – można napisać do firmy w konkretnej sprawie. Odpowiedź na wiadomość pojawi się na koncie klienta. Poprzez eBOK można przesłać obraz podpisanej umowy lub umowę podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Po szóste, doładować licznik przedpłatowy. Płatności dokonuje się on-line, bez wychodzenia z domu.

Po siódme, eBOK pozwala pozostawać na bieżąco z wszystkimi ważnymi informacjami. Na pulpicie użytkownika pokazują się aktualne informacje o płatnościach, zużyciu oraz najnowsze wiadomości.

W celu założenia konta eBOK, wystarczy wejść na stronę ebok.enea.pl, podać numer kontrahenta (widoczny na fakturze) oraz PESEL lub NIP, a następnie przejść krótki proces rejestracji.

Opracowała:
Źródło: Enea