– Systematycznie rozwijamy cyfrowe kanały obsługi firm i instytucji, stawiając na wielokanałowość obsługi klientów biznesowych i ich automatyzację. Rosnąca świadomość klientów wpływa na wzrost wymagań w zakresie oferowanych produktów oraz szybkości i jakości obsługi, dlatego wdrażamy nowoczesne rozwiązania, takie jak nowa Platforma Obsługi Produktów Taurona – wyjaśnia Paweł Szczeszek, prezes Grupy Tauron. – Szacujemy, że tylko w najbliższym roku obsłuży ona około 5 000 gigawatogodzin energii elektrycznej dla naszych klientów biznesowych – dodaje prezes Taurona.
Nowoczesność i ułatwienia
W początkowej fazie Platforma Obsługi Produktów Taurona przeznaczona jest do obsługi produktów giełdowych, takich jak Giełdowa Wycena Energii, Giełdowa Wycena Gazu i Giełdowa Wycena Praw Majątkowych.
Nowoczesna platforma umożliwia między innymi składanie zgłoszeń zakupu przez klientów biznesowych w różnych trybach udostępnianych przez Tauron. Usprawni również pozyskiwanie informacji o statusie zakontraktowania oraz ułatwi komunikację i dostęp klientów do aktualnie obowiązujących dokumentów.
– Nowa platforma obsługowa to zaawansowany system informatyczny przygotowany z myślą o klientach biznesowych. W łatwy i intuicyjny sposób umożliwia on samodzielną obsługę produktów, w których cena jest wyliczana na podstawie notowań giełdowych. Dzięki temu narzędziu, każdy z klientów może łatwo składać zgłoszenia zakupu energii elektrycznej, paliwa gazowego lub praw majątkowych 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu – podkreśla Tomasz Lender, wiceprezes zarządu Tauron Sprzedaż.
Oszczędności dla przedsiębiorców
Przy pomocy Platformy Obsługi Produktów Taurona przedsiębiorcy, korzystający z produktów giełdowych mogą w szybki sposób decydować o momencie zakupu energii elektrycznej śledząc jej bieżącą, rynkową wartość. Dzięki temu w przypadku spadku cen w notowaniach na rynku hurtowym, firma może zakupić prąd w niższych cenach.
Ten rodzaj kontraktacji energii elektrycznej jest szczególnie atrakcyjny dla firm, które chcą decydować o chwili zakupu energii elektrycznej czy gazu i mieć przy tym pełną kontrolę nad ich kosztem, aby móc go precyzyjnie planować i uwzględnić w przyszłym budżecie.
W kolejnych miesiącach Platforma Obsługi Produktów Taurona umożliwi także obsługę produktów z linii ekologicznej, takich jak EKO Premium, który gwarantuje pozyskanie przez klienta energii w 100 procentach wyprodukowanej w odnawialnych źródłach energii, czyli w elektrowniach wodnych, farmach wiatrowych lub instalacjach fotowoltaicznych.