nternauci mieli za zadanie zaznaczyć, która z wymienionych metod jest ich zdaniem motywująca, a która wręcz przeciwnie: odpytywanie, kartkówka, egzamin, rozwinięta ocena opisowa, słowna pochwała, presja kolegów, by być przygotowanym do zajęć oraz świadomość przydatności wiedzy w praktyce.
Zdaniem naszych czytelników do systematycznej pracy najbardziej motywują tradycyjne
kartkówkii
egzaminy(po88 proc.). Tuż za nimi uplasowało się
odpytywanie(80 proc.). Widać więc, że respondenci wybrali metody tradycyjne, od dawien dawna stosowane w polskim szkolnictwie. Nie wszystkich jednak motywuje stresująca forma sprawdzania wiedzy. Jak zauważa jeden z internautów, „niektórych presja demotywuje – sam jestem przykładem;-P". Inny głos na forum: „nagradzanie jest najlepszym motywatorem, ponieważ tak jesteśmy nauczeni od dziecka, że coś za coś". Dlatego też równie często co odpytywanie w naszej ankiecie wybierano
słowne pochwały. Zdecydowana większość (76 proc.) uważa, że motywująca jest
świadomość przydatności wiedzy w praktyce. Ponad połowa internautów (58 proc.) zaznaczyła
rozwiniętą ocenę opisowąpracy. Podobnie było z
presją kolegów, by być przygotowanym do zajęć, choć, jak zauważył jeden z respondentów: „w oczach innych studentów to raczej obciach się uczyć – lepiej mówić, że się nie jest przygotowanym do zajęć".