Coraz większe zasoby edukacyjne w sieci, nowe serwisy społecznościowe o tematyce edukacyjnej i duża liczba podcastów sprawiają, że studenci coraz rzadziej spędzają czas na uczelni – to wyniki obserwacji australijskich badaczy systemu edukacji. Żacy uczą się teraz m.in. w kawiarniach przesłuchując na mobilnych urządzeniach wykłady, które opuścili na uczelni.
Australijscy badacze przepytali 2422 studentów pierwszego roku z uczelni z całego kraju. Okazało się, że aż 75 proc. korzysta z podcastów edukacyjnych dostępnych w sieci. Z kolei 1/3 uznała wykłady online za dobry pomysł jako alternatywę uczestnictwa w wykładach.
Według raportu "australijscy studenci spędzają mniej czasu na kampusie, a więcej czasu w sieci, korzystając z bogactwa anglojęzycznych zasobów edukacyjnych. Średnio na uczelni są obecni w tygodniu przez 4 dni (2009) – w 1994 r. było to prawie 4,5 dnia. Tygodniowo studiują online już 6,5 godziny (w 2004 r. było to nieco ponad 4 godziny)".
Według raportu "australijscy studenci spędzają mniej czasu na kampusie, a więcej czasu w sieci, korzystając z bogactwa anglojęzycznych zasobów edukacyjnych. Średnio na uczelni są obecni w tygodniu przez 4 dni (2009) – w 1994 r. było to prawie 4,5 dnia. Tygodniowo studiują online już 6,5 godziny (w 2004 r. było to nieco ponad 4 godziny)".
- Lepszy dostęp do sieci dzięki komputerom i urządzeniom mobilnym, ale także większa motywacja i zaangażowanie w naukę, to główne czynniki sprzyjające zmianom w studiowaniu - mówi Richard James, dyrektor Centrum. - Dla większości studentów e-learning uzupełnia, a nie zastępuje zajęcia twarzą w twarz z nauczycielami akademickimi – dodaje James.
edunews.pl, ps