Student ma pomysł na biznes

Student ma pomysł na biznes

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. sxc 
Dobry pomysł to podstawa udanego biznesu. Wiedzą o tym studenci z Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej, których projekt wygrał House of Walkers Project - konkurs skierowany do osób z pasją i pomysłem na własną firmę.
W ogólnopolskim konkursie skierowanym do osób, które mają pomysł na własny biznes, wzięły udział 143 zespoły. Zwyciężyły dwa projekty: DailySMS - zgłoszony przez zespół studentów z Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej oraz Qpony.pl, którego autorami są studenci Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza i Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

DailySMS to projekt skierowany do mikro- i małych przedsiębiorstw, który umożliwia skoordynowane i masowe wysyłanie wiadomości tekstowych. Według autorów pomysłu DailySMS pozwala zwiększać przychody restauracji, klubów, salonów urody i innych małych firm, dzięki zastosowaniu marketingu mobilnego i lokalnego. Firma, która używa programu, może np. automatycznie wysyłać przypomnienia SMS do swoich klientów o promocji lub spotkaniu. Efektem jest usprawniona komunikacja z klientami m.in. dzięki możliwości ciągłej analizy ich potrzeb.

Zwycięskie projekty otrzymają inwestycje w wysokości 100 000 zł. Oznacza to, że Fundusz AIP Seed Capital - w ramach maksymalnie uproszczonego procesu inwestycyjnego - zainwestuje w projekty po 100 000 zł, obejmując przy tym po 15% udziałów w nowo utworzonych spółkach. Poza tym autorzy projektów dostaną biznesowe wsparcie ekosystemu Polski Przedsiębiorczej, czyli m.in. pomoc prawną, a także zaplecze administracyjne. Umożliwi im to dynamiczny start na rynku.