Polskie - wysokiej jakości

Polskie - wysokiej jakości

Dodano:   /  Zmieniono: 
Monika Piatkowska, wiceprezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych 
Z dyskusji na temat rozpoznawalności marki Polska, która toczy się od ponad dekady, wynika, że brakuje nam jednoznacznego wizerunku. Ta sytuacja ostatnio diametralnie się zmienia. Polskie firmy, dynamicznie zwiększając eksport, budują nie tylko swoje własne marki, ale też obraz Polski jako producenta wysokiej jakości towarów. Polskie marki pewniej podbijają zagraniczne rynki, a metka „Made in Poland” coraz silniej kojarzy się z wysoką jakością w rozsądnej cenie.

Polscy producenci rzadziej uciekają się do ukrywania pochodzenia pod obcobrzmiącymi nazwami i chwalą się polskimi korzeniami. Wizerunek kraju zmienia się na naszych oczach. Polskie produkty torują sobie drogę wśród zagranicznej konkurencji w kolejnych dziedzinach.

PIĘKNA JAK POLKA

Coraz większą popularność na świecie zdobywają polskie kosmetyki. Branża ta rozwija się najszybciej w Europie. Zysk z eksportu polskich produktów do pielęgnacji włosów, ciała i twarzy, a także kosmetyków kolorowych w ciągu pierwszej dekady XXI w. urósł o 25 proc. W Polsce działa około 300 firm kosmetycznych, w których średnio 25 proc. pracowników jest zaangażowanych w badania laboratoryjne i doskonalenie procesów technologicznych. Po preparaty polskich gigantów, takich jak Irena Eris, Dax Cosmetics czy Oceanic, sięgają konsumenci w 130 krajach świata. Symbolem polskiego sukcesu kosmetycznego jest marka Inglot. Zaledwie dziewięć lat temu firma otworzyła swój pierwszy zagraniczny sklep, a dziś ma już 400 eleganckich salonów sprzedaży w 50 krajach świata, w tym w Dubaju i Nowym Jorku.

KOMFORT, WYGODA I NOWOCZESNY DESIGN

Polska odnosi ogromne sukcesy na światowym rynku mebli. Dziewięć na dziesięć wytworzonych tu produktów trafia do odbiorców na całym świecie. Wartość eksportu polskich mebli w 2014 r. wyniosła 8 mld euro. Pod względem liczby ton sprzedanych za granicą mebli jesteśmy piątą światową potęgą, ustępującą w eksporcie mebli jedynie Chinom, Niemcom, Włochom oraz USA. Największym atutem sektora są wykwalifikowani specjaliści oraz najnowocześniejsze technologie. Branża meblowa rozwija się w Polsce w niesłychanym tempie. Od zmian ustrojowych nasza produkcja wzrosła 61 razy. Obecnie w kraju działa około 25 tys. rodzimych firm meblarskich. Ostatnio podbijamy europejskie rynki także polskim wzornictwem. Nie ma dziś designerskiego wydarzenia, jak np. Red Dot Design Award, bez sukcesów designerów z Polski.

E-INNOWATORZY Z POLSKI

Od kilku lat Polska wyrasta na regionalnego lidera rynku ICT i światowego gracza sprzedaży technologii teleinformatycznych. Mimo że sektor rozwija się od niedawna, robi to w błyskawicznym tempie. Kolejne polskie firmy podbijają zagraniczne rynki: Comarch zatrudnia 3800 pracowników w 19 krajach, Asseco Poland znalazł się w rankingu „TOP 100 European Software Vendors”, a Ericpol w pierwszej dwudziestce Europe’s 500 – listy najdynamiczniej rozwijających się przedsiębiorstw w Europie. Skąd te sukcesy? Za wszystkim stoją kompetencje polskich informatyków. Polacy mają informatyczny dryg. Choć jest to wyjątkowo trudna dyscyplina, informatyka to w Polsce bardzo chętnie wybierany kierunekstudiów. Co roku polskie uczelnie opuszcza 40 tys. Polaków z dyplomem w branży IT i telekomunikacji. Polacy stale trafiają do grona finalistów najbardziej prestiżowych konkursów programistycznych na świecie: Microsoft Imagine Cup, Google Code Jam czy Top Coder. Polską specjalnością stały się gry komputerowe, które odnoszą coraz liczniejsze i bardziej spektakularne sukcesy na świecie. Wystarczy wspomnieć takie produkcje, jak obsypana nagrodami fabularna gra akcji „Wiedźmin”, „Dead Island”, „Sniper” czy „Anomaly Warzone”. Firmy CD Projekt, 11bit studios czy City Interactive to marki rozpoznawalne i doceniane nie tylko w Polsce, ale także za granicą.

MADE IN POLAND

Polska jest silnym i zauważalnym graczem na światowym rynku. Konkurujemy nie tylko ceną. Naszym atutem jest wysoka jakość i wsłuchiwanie się w potrzeby konsumentów na świecie. Kładziemy mocny nacisk na innowacyjność oraz eksplorację nowych segmentów międzynarodowego rynku. Hasło „Polska” wywołuje już coraz więcej pozytywnych skojarzeń, a produkty made in Poland doceniają i chętnie wybierają konsumenci pod każdą szerokością geograficzną.