Portfelem "Wprost" w kategorii "Bezpieczeństwo" nagrodzony został PKO Bank Polski. ING Bank Śląski otrzymał nagrodę w kategorii "Zaufanie". NASK został nagrodzony za nowoczesny system zabezpieczeń. Za Nowoczesne Konto Osobiste wyróżniono Euro Bank S.A., za najlepszy leasing oferowany na rynku BZ WBK Leasing S.A., za Obsługę Posprzedażową Provident Polska S.A., za "Kompleksową Obsługę" Getin Noble Bank S.A., a za Jakość Obsługi Bank Zachodni WBK.
Portfel „Wprost” to nagroda wyrosła z najlepszych tradycji tygodnika „Wprost”, który już w 2005 r. wręczał „Portfele Roku” za najlepsze oferty i produkty finansowe na polskim rynku. Laureaci są wyłaniania na podstawie analizy, w której oceniane są m.in. rozpoznawalność marki, dopasowanie oferty do potrzeb rynkowych, przejrzystość oferty dla klienta, opłaty i prowizje, jakość obsługi klienta, polityka lojalnościowa oraz lojalność i zaufanie klientów.
Galę Portfel „Wprost” 2017 poprzedził „Poranek z finansami”. W trakcie trzech debat prowadzonych przez dziennikarzy tygodnika „Wprost” i magazynu Business Gate poruszano m.in. temat przyszłości bezgotówkowych instrumentów płatniczych, pośrednictwa finansowego oraz produktów i usług wspierających prowadzenie firmy.
W tym roku laureaci Portfeli „Wprost” zostali wyłonieni na podstawie autorskiej metodologii łączącej sondaż z wiedzą i doświadczeniem redaktorów tygodnika „Wprost” oraz oceną ekspertów i analityków. Ponadto w ocenie uwzględniono przesłane do redakcji ankiety i prezentacje usług oraz analizę ogólnodostępnych badań i rankingów. Pod uwagę wzięto również otrzymywane przez poszczególne instytucje nagrody.
Partnerami gali Portfel „Wprost” 2017 są Asseco, Kronospan oraz NASK SA. Partnerami „Poranka z finansami” były Poczta Polska, BZ WBK Leasing oraz Open Finance. Projekt medialnie wspierają PMPG Polskie Media, inwestorzy.tv, Wprost Biznes i Business Gate.
Paweł Kopeć, dyrektor zarządzający pionem sprzedaży w Poczcie Polskiej SA, o trendach w bankowości:
Według raportu NBP z 2016 r. konta bankowe ma 83 proc. Polaków. 69 proc. z nich aktywnie korzysta ze swojego konta przez internet. To wynik aż o 23 punkty procentowe wyższy niż w roku 2009. Wskazuje to na wzrost popularności rozwiązań bezgotówkowych. Poczta Polska posiadająca największą w kraju sieć placówek, do których mają dostęp praktycznie wszyscy obywatele, aktywnie działa na rzecz zwiększenia dostępności do bezpiecznych, elektronicznych form płatności. Od listopada 2016 r. klienci Poczty Polskiej mogą dokonywać płatności kartą w ponad 4600 placówkach, czyli we wszystkich z sieci własnej Poczty Polskiej. Jest to kolejny krok mający na celu promocję tańszych dla gospodarki płatności bezgotówkowych oraz walki z wykluczeniem cyfrowym w społeczeństwie. Za pomocą ponad 8 tys. terminali POS klienci posiadający karty Mastercard lub Visa mogą dokonać podstawowych płatności, a także skorzystać z usług dodatkowych, takich jak doładowania telefonów komórkowych czy wypłata gotówki. Już po niecałych trzech tygodniach od zainstalowania terminali liczba wykonanych płatności zbliżyła się do miliona, a obecnie jest to już niemal 5 mln transakcji