133 146 wyniosło rozpowszechnianie płatne razem tygodnika WPROST w grudniu 2012 r. ibyło o ponad 10 proc. wyższe niż w grudniu 2011.
WPROST | Grudzień 2012 | Grudzień 2011 | Zmiana |
133 146 | 120 962 | 10,07 % |
Dane: ZKDP (w tym e-wydania 48 118 36,14%, grudzień 2012 3 wydania, grudzień 2011 3 wydania)
W całym 2012 r. rozpowszechnianie płatne razem WPROST wyniosło 131 865 i było o 10,44 proc. wyższe niż rok wcześniej (119 401). W grupie tygodników opinii WPROST znalazł się na drugim miejscu, zarówno jeżeli chodzi o wielkość rozpowszechniania płatnego razem, jak i o wzrost w stosunku rok do roku. Był też jednym z dwóch tygodników, których rozpowszechnianie płatne razem w ubiegłym roku wzrosło.
Tytuł | Rozpowszechnianie płatne razem 2012 | Rozpowszechnianie płatne razem 2011 | Zmiana |
WPROST | 131 865 | 119 401 | 10,44 |
Newsweek Polska | 137 568 | 115208
| 19,41 |
Polityka | 127346
| 134612
| - 5,40 |
Uważam Rze | 125837
| 133120
| - 5,47 |
Gazeta Polska | 65959
| 71419
| - 7,65 |
Dane: ZKDP
Wzrost rozpowszechniania płatnego razem WPROST wynika głównie ze sprzedaży prenumerat e-wydań do instytucji i firm, które dokonały pakietowego zakupu dla swoich klientów lub pracowników, a także do programów lojalnościowych. Rozpowszechnianie płatne razem obejmuje wszystkie formy sprzedaży tygodnika, w tym prenumeratę, sprzedaż kioskową, sprzedaż e-wydań, sprzedaż przez inne podmioty (np. operatorów mobilnego Internetu) oraz tzw. inne formy rozpowszechniania, czyli np. egzemplarze dystrybuowane w samolotach, hotelach i restauracjach po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny okładkowej.
WPROST jest obecnie dostępne w:
- największych sieciach dystrybucji prasy: Ruch, HDS, Kolporter, salony Empik
- alternatywnych sieciach dystrybucji prasy m.in. w restauracjach, hotelach, ekskluzywnych punktach usługowych
- jako e-wydanie dla użytkowników komputerów osobistych poprzez stronę e-wydanie.wprost.pl lub u dystrybutorów prasy elektronicznej (na witrynach e-kiosk (www.e-kiosk.pl), eGazety (www.egazety.pl) oraz Nexto (www.nexto.pl)
- w wersji mobilnej dla użytkowników tabletów i smartfonów (ponad 70 tys. pobranych aplikacji)
- najważniejsze teksty z każdego numeru są dostępne również na www.wprost.pl. Serwis Wprost.pl notuje ponad 1,6 mln użytkowników miesięcznie i 6,7 mln odsłon.
Tygodnik WPROST jest obecnie, trzeci rok z rzędu, również najbardziej opiniotwórczym polskim tygodnikiem. W 2012 r. inne media powoływały się na publikacje WPROST 2211 razy wynika z raportów Instytutu Monitorowania Mediów. To o prawie 10 procent więcej cytowań niż w 2011 roku. W tym czasie cytowalność Newsweek Polska spadła o blisko 30 proc., a Polityki o ponad 40 proc.
Tytuł | I-XII.2012 |
Wprost | 2211 |
Newsweek | 1414 |
Polityka | 1032 |
Uważam Rze | 555 |
Gazeta Polska | 527 |
W sierpniu i wrześniu na publikacje WPROST powoływano się ponad 400 razy, co jest swoistym rekordem wśród tygodników w ciągu ostatnich trzech lat.
WPROST pozostaje także liderem przychodów reklamowych. Wg danych Kantar Media, cennikowe przychody z reklam tygodnika w 2012 r. wyniosły 134,54 mln zł i były o 19,6 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku 2011.
WPROST oraz wydawany przez inną spółkę zależną PMPG SA tygodnik Do Rzeczy, którego pierwsze numery odnotowały rozpowszechnianie płatne razem na poziomie 128 tys. egzemplarzy (pierwszy numer 128 729) stanowią obecnie unikatową platformę dotarcia do czytelników. W sumie ich zasięg to:
- ponad 260 000 sprzedawanych co tydzień wydań drukowanych oraz e-wydań
- prawie 2 000 000 czytelników
- ponad 2 600 000 użytkowników serwisów internetowych
- ponad 1 500 000 wyświetleń kanałów Youtube
- ponad 80 000 pobranych aplikacji mobilnych
- ponad 10 000 aktywnych użytkowników wydań na tablety i smartfony co tydzień.
*****
Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Od 22 stycznia redaktorem naczelnym WPROST jest Sylwester Latkowski. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, której większościowym udziałowcem jest Platforma Mediowa Point Group.