Rozszerzone wytyczne pojawiły się, gdy debata na temat tego, czy i jak ponownie otworzyć szkoły w czasie pandemii – a w niektórych przypadkach, czy ponownie je zamknąć – trwa na całym świecie.
Czytaj też:
Powrót do szkoły to też sezon na bostonkę. Jak objawia się ta dziecięca choroba?
Problemy ze zdalnym nauczaniem
W oświadczeniu na temat aktualizacji American Academy of Pediatrics zauważono, że w miejscach o wysokim poziomie zakażeń koronawirusem szkoły będą potrzebować dodatkowej pomocy federalnej w celu wspierania zdalnego uczenia się, wskazując na badanie Pew Research Center, w którym stwierdzono, że jeden na pięciu nastolatków nie jest w stanie uczyć się w domu z powodu braku komputera lub połączenia z Internetem.
– Ta techniczna luka w temacie zdalnego nauczania w nieproporcjonalnie wysoki sposób dotyka rodziny czarnoskórych, latynoskich i rodzin o niskich dochodach – poinformowała grupa, która reprezentuje pediatrów.
– Utrzymujące się nierówności rasowe i społeczne w naszym systemie edukacyjnym, w tym dysproporcje w finansowaniu, jakości budynków szkolnych oraz zasobach przeznaczanych na programy nauczania i nauczycieli, zostały tylko zaostrzone przez pandemię – powiedziała prezes AAP dr Sally Goza.
Obawy nie zmniejszają się
– Bez większych środków te dysproporcje będą się pogłębiać. Jakkolwiek szkoła będzie wyglądać tej jesieni, musimy być innowacyjni i starać się o dobrobyt wszystkich dzieci, zwłaszcza dzieci żyjących w zmarginalizowanych społecznościach – dodała dr Goza.
Rozszerzone wytyczne zawierają również zalecenia dotyczące noszenia masek z tkaniny w celu ograniczenia transmisji wirusa i dyskusji na temat podejmowania decyzji w oparciu o informację na temat miejsc rozprzestrzeniania Covid-19.
Czytaj też:
Powrót do szkoły a koronawirus. Czy lekcje będą bezpieczne?