„W ramach digitalizacji inspekcji wprowadzono zmiany. Istnieje ogólnopolska infolinia do kontaktu z sanepidem. Zniesiono obowiązek wystawiania decyzji w formie papierowej. Pracownicy inspekcji nie dzwonią już z informacją o nałożonej kwarantannie czy izolacji – robi to automat” – poinformował w niedzielę GIS na Twitterze.
Kilka dni wcześniej Główny Inspektor Sanitarny poinformował o uruchomieniu nowego numeru telefonu (22 25 71 145), z którego nadawany jest komunikat o objęciu kwarantanną. Dotyczy to osób, które znajdują się w bazie EWP.
Koronawirus w Polsce. Procedury dotyczące kwarantanny
W kolejnym krótkim wpisie GIS przekazał, że dzięki „integracji z ZUS nie ma obowiązku poświadczania kwarantanny pracodawcom”. „Nie trzeba oczekiwać na kontakt od sanepidu, bliskie kontakty osoba zakażona może zgłosić wypełniając formularz. Wprowadzono elektroniczny system obsługi obywateli – SEPIS” – czytamy.
„Na potrzeby walki z pandemią zakupiono 9 tys. laptopów z pełnym oprogramowaniem, 4 tys. telefonów komórkowych z dostępem do internetu, zainstalowano 4 tys. nowoczesnych telefonów stacjonarnych. Prace inspekcji wspierają spółki skarbu państwa, żołnierze WOT, studenci” – poinformowano na zakończenie.
Czytaj też:
Mniej testów na koronawirusa? Dworczyk: Nie wiem, czy to jest przypadek…