Pracownicy sanepidu nie zadzwonią. Nowe procedury dotyczące kwarantanny

Pracownicy sanepidu nie zadzwonią. Nowe procedury dotyczące kwarantanny

Punkt pobrań wymazów do testów na koronawirusa
Punkt pobrań wymazów do testów na koronawirusa Źródło: Shutterstock / praszkiewicz
GIS w kilku wpisach na Twitterze poinformował o obowiązujących procedurach, które zostały uruchomione w odpowiedzi na pandemię koronawirusa. Dotyczą one kwarantanny.

„W ramach digitalizacji inspekcji wprowadzono zmiany. Istnieje ogólnopolska infolinia do kontaktu z sanepidem. Zniesiono obowiązek wystawiania decyzji w formie papierowej. Pracownicy inspekcji nie dzwonią już z informacją o nałożonej kwarantannie czy izolacji – robi to automat” – poinformował w niedzielę GIS na .

Kilka dni wcześniej Główny Inspektor Sanitarny poinformował o uruchomieniu nowego numeru telefonu (22 25 71 145), z którego nadawany jest komunikat o objęciu kwarantanną. Dotyczy to osób, które znajdują się w bazie EWP.

twitter

Koronawirus w Polsce. Procedury dotyczące kwarantanny

W kolejnym krótkim wpisie GIS przekazał, że dzięki „integracji z ZUS nie ma obowiązku poświadczania kwarantanny pracodawcom”. „Nie trzeba oczekiwać na kontakt od sanepidu, bliskie kontakty osoba zakażona może zgłosić wypełniając formularz. Wprowadzono elektroniczny system obsługi obywateli – SEPIS” – czytamy.

„Na potrzeby walki z pandemią zakupiono 9 tys. laptopów z pełnym oprogramowaniem, 4 tys. telefonów komórkowych z dostępem do internetu, zainstalowano 4 tys. nowoczesnych telefonów stacjonarnych. Prace inspekcji wspierają spółki skarbu państwa, żołnierze WOT, studenci” – poinformowano na zakończenie.

Czytaj też:
Mniej testów na koronawirusa? Dworczyk: Nie wiem, czy to jest przypadek…

Źródło: WPROST.pl / Twitter @GIS_gov