Zgodnie z zapisami rozporządzeń przygotowanych przez ministerstwo, ogłoszenia dotyczące kwestii takich jak przeprowadzenie konkursu na szefa spółki skarbu państwa, postępowania kwalifikacyjnego na członka zarządu, ale również w przypadku trybu zbywania akcji Skarbu Państwa oraz sposobu i trybu organizowania przetargu przez spółki powstałe w wyniku komercjalizacji, mają być publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej spółki. W sytuacji, gdy spółka jest nadzorowana przez innego ministra niż Minister Skarbu Państwa, na stronach resortu będzie dodatkowo publikowana informacja o zamieszczeniu tego ogłoszenia przez innego ministra.
– Jednym z moich priorytetów jest wzrost rentowności spółek, a nowelizacja przepisów o ogłoszeniach to także jeden z kroków do osiągnięcia tego celu. Zmiana oznacza spore oszczędności, co ma niebagatelne znaczenie szczególnie dla małych podmiotów - podkreśla Dawid Jackiewicz, minister Skarbu Państwa.
Roczne oszczędności dla spółek Skarbu Państwa i budżetu są szacowane na 6-8 mln. Powyższe zmiany są oparte na założeniu, że w dobie społeczeństwa informacyjnego, z zapewnionym szerokim dostępem do Internetu, dalsze ponoszenie stosunkowo wysokich kosztów publikowania ogłoszeń w prasie przez spółki i resorty jest niegospodarne. Dodatkowo nowe wytyczne pozwolą dotrzeć z ogłoszeniami do maksymalnie szerokiego grona zainteresowanych osób. Przyczynią się także do wydłużenia czasu ekspozycji danego ogłoszenia w sieci.