Akcja to efekt wspólnego działania Muzeum Powstania Warszawskiego, Jednostki Wojskowej Komandosów w Lublińcu i domu produkcyjnego Film Produkcja. Bohaterem 20-sekundowego spotu jest młody mężczyzna, który z zakupami idzie po parkingu do samochodu, gdzie następnie zostawia torby. W trakcie mówi: "Nie noszę jej idąc do sklepu ani w barze. Nie noszę jej dla zabawy". W momencie, gdy wypowiada te słowa i zatrzaskuje bagażnik, w kadrze pojawiają się uzbrojeni, zamaskowani mężczyźni w maskach na głowach i z symbolem Polski Walczącej na ramieniu. Na zakończenie film pojawia się adres internetowy symbol-pw.pl.
Spot stanowi teaser kampanii społecznej współtworzonej przez Film Produkcja, Muzeum Powstania Warszawskiego i Jednostkę Wojskową Komandosów w Lublińcu. Celem kampanii społecznej pod hasłem „Polska Walcząca - Upamiętniaj Godnie”, związanej ze zbliżającą się rocznicą wybuchu Powstania Warszawskiego jest zwrócenie uwagi na niewłaściwe i nadmierne używanie symbolu Polski Walczącej. Często pojawia się on m.in. na ubraniach, także podczas manifestacji; w sytuacjach nie mających nic wspólnego z przesłaniem Polski Walczącej.