Oferty złożyli: Dassault Aviation, który zaproponował 16-miejscowe samoloty Falcon 7X, oraz Gulfstream Aerospace Corporation, proponując 16-miejscowe samoloty G550. Jak czytamy w komunikacie, „fakt złożenia ofert nie oznacza wyboru wykonawcy”. „W chwili obecnej komisja przetargowa dokona analizy i oceny złożonych ofert pod kątem formalno-prawnym. Dopiero następnie z wykonawcą, którego oferta spełni wszystkie wymagania formalno-prawne i okaże się najkorzystniejszą, zawarta zostanie umowa dostawy. Zakłada się, że nastąpi to jeszcze w tym roku, natomiast dostawy samolotów nastąpią w 2017 r. ”- poinformował Inspektorat Uzbrojenia.
14 października wpłynęły też cztery wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na dostawę "średnich" samolotów do przewozu VIP-ów. Jak informuje Inspektorat Uzbrojenia, wnioski złożyli:
- wspólnie: Glomex MS s.r.o. (Republika Czeska) z Lufthansa Technik AG (RFN)
- Boeing (USA)
- Megmar Logistics & Consulting Sp. z o.o. (Polska)
- wspólnie: Aerospace International Group s.r.o (Republika Słowacka) z „ASSA-POLAND” Zdzisław Kondrat (Polska)
Wszystkie wnioski zostaną przeanalizowane przez komisję przetargową, która dokona ich oceny. Kolejnym krokiem będzie wystosowanie do tych wykonawców, którzy spełniają wymagania udziału w postępowaniu, prośby o złożenie ofert wstępnych. Jak informuje Inspektorat, kolejnym etapem będzie przeprowadzenie negocjacji z wykonawcami, których celem jest ostateczne zdefiniowanie wymagań technicznych samolotów oraz warunków umowy.
„Po przeprowadzonych negocjacjach, komisja zamawiającego zaprosi wykonawców do złożenia ofert, po czym dokona ich analizy i oceny. Następnie z wykonawcą, którego oferta spełni wszystkie wymagania formalno-prawne i okaże się najkorzystniejszą, zawarta zostanie umowa dostawy. Zakłada się, że zawarcie umowy nastąpi w I kwartale 2017 r.” – czytamy w komunikacie Inspektoratu Uzbrojenia.