Targi mleczarskie Mleko-Expo to dla polskiej branży mleczarskiej jedno z najważniejszych wydarzeń wystawienniczych. Ich celem jest promocja produktów mleczarskich, a także przedstawiane walorów prozdrowotnych mleka i jego przetworów, jako naturalnego składnika codziennej diety dzieci, jak i osób dorosłych. Tegorocznej odbywającej się pod hasłem „Moda na mleko” 25. edycji targów towarzyszą liczne atrakcje m.in. pokaz dekorowania potraw z mleka i jego przetworów, Koronacja Księżniczek i Królowej Mleka 2016, a także ogłoszenie wyników i wręczenie nagród Mlecznych Mistrzostw Polski oraz w konkursów: Wysoka Jakość Wyrobów Mleczarskich, Super Produkt 2016 i Serowy Hit.
„Zawojowaliśmy nie tylko Europę”
– To targi, które pokazują wysoki poziom naszej produkcji. Zajmujemy czołową pozycję wśród światowych producentów wysokojakościowych produktów mleczarskich. Zawojowaliśmy nimi nie tylko Europę, ale odważnie wchodzimy już na rynki azjatyckie i afrykańskie – podkreślił podczas uroczystości otwarcia targów Krzysztof Jurgiel. Minister podkreślił, że rynek mleka i przetworów mlecznych to jeden z dziewięciu rynków, na których skoncentrowany został „Programu rozwoju głównych rynków rolnych w Polsce na lata 2016-2020”. – Celem tego programu jest wypracowanie, klarownej dla uczestników rynku, koncepcji długofalowego działania mającej zapewnić rozwój krajowego sektora rolno-żywnościowego – zaznaczył szef resortu rolnictwa.
– Podjęliście dialog i współpracę niedługo po objęciu przeze mnie stanowiska ministra, w trudnej wtedy i kryzysowej sytuacji na rynku mleka. Nasze rozmowy od początku były konstruktywne. Wasze wsparcie było dla mnie ważne także przy podejmowaniu działań w sprawie uruchomienia na poziomie UE mechanizmów zaradczych – powiedział minister do przedstawicieli branży mleczarskiej.