O wydatkach Kancelarii Sejmu na szkolenia medialne dla marszałka Kuchcińskiego poinformowano na Twitterze. Informacje na ten temat pojawiły się na koncie dane publiczne.
Z opublikowanego tam fragmentu dokumentu wynika, że od 1 stycznia 2017 roku do 30 czerwca, firma PR-owa Gall Media (prowadzi ją Lidia Gall, była dziennikarka TVP) otrzyma 60 tys. zł za „stałe doradztwo w zakresie współpracy i opracowywania strategii komunikacji medialnej dla Marszałka Sejmu RP oraz szkoleń i konsultacji dla współpracowników Marszałka Sejmu w zakresie komunikacji medialnej”.
Z pytaniami o tę sprawę do Kancelarii Sejmu zwrócił się portal Fakt24. Wśród nich znalazło się pytanie m.in. o częstotliwość szkoleń, w których bierze udział marszałek. „Współpraca Marszałka i Kancelarii Sejmu z firmą Gall Media ma charakter bardzo szeroki, który jest na bieżąco doprecyzowywany i uzgadniany pomiędzy stronami” – napisała w odpowiedzi Kancelaria Sejmu.