Inwestycja jest ujęta w aktualizacji Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, który 12 lipca 2017 r. przyjęła Rada Ministrów. Zgodnie z uchwałą, limit finansowy Programu Budowy Dróg Krajowych został zwiększony ze 107 mld zł do 135 mld zł. Termin realizacji inwestycji przypada wiosną 2021 r.
– Cieszę się, że udaje się nam realizować złożone deklaracje, że Polska potrzebuje spójnego rusztu komunikacyjnego, który pozwoli bezpiecznie i komfortowo przemieszczać się w ruchu pasażerskim i towarowym na osi północ-południe. Droga ekspresowa S7 jest uzupełnieniem sieci w centralnej Polsce, dzięki której łączymy w sposób bardzo bezpieczny, komfortowy porty Trójmiasta, północną Polskę, Bałtyk z południem Europy – powiedział minister Andrzej Adamczyk.
Budowa południowego wylotu trasy S7 Warszawa – Grójec została podzielona na trzy zadania:
Zadanie A
- Odcinek: w. Lotnisko (bez węzła) do w. Lesznowola (z węzłem)
- Długość: ok. 6,64 km
- Wykonawca Robót: Konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A.,
- Wartość kontraktu: 221,4 mln zł brutto
- Parametry techniczne: dwie jezdnie po 3 pasy ruchu
- Węzły drogowe: w. Zamienie; w. Lesznowola
-
Obiekty inżynierskie: 8 wiaduktów, kładka pieszo-rowerowa
Zadanie B
- Odcinek: w. Lesznowola (bez węzła) do w. Tarczyn Północ (z węzłem)
- Długość: ok. 14,8 km
- Wykonawca Robót: IDS-BUD S.A
- Wartość kontraktu: 388,7 mln zł brutto
- Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
- Węzły drogowe: w. Antoninów; w. Złotokłos; w. Tarczyn Północ
- Obiekty inżynierskie: 13 wiaduktów, 3 mosty, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową
-
Remont istniejącej DK 7: ok. 17 km
Zadanie C
- Odcinek: w. Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca
- Długość: ok. 7,9 km
- Wykonawca Robót: Mota-Engil Central Europe S.A.
- Wartość kontraktu: 203,4 mln zł brutto
- Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
- Węzły drogowe: w. Tarczyn Południe
-
Obiekty inżynierskie: 10 wiaduktów, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową